Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 21 januari 2011

Tidningsfredag och fyndchoklad


Sonen vill alltid ha tidningen Robot, som handlar om olika spel, så idag när jag var och handlade pyttelite inför helgen, såg jag att den nya hade kommit, så jag slog till. När jag kom hem hittade jag både Frida till dottern och Filter till mig själv, så nu har vi massor att läsa.

På köksbänken låg det fortfarande oöppnade senaste numret av Your life dessutom. Det är en tidning som jag tycker är riktigt trevlig att läsa. "Mer djup och större drömmar" skriver de själva och jag gillar idén. Att vi i bokcirkeln dessutom var med i premiärnumret gör ju knappast saken sämre. En tidning med gott omdöme, alltså!

I matbutiken hittade jag den här fina chokladasken, som jag självklart inte kunde motstå. Den har kostat 47 kronor, men var rejält nedsatt till endast en liten Selma. Oemotståndligt!

På tal om Selma, så slog jag till och köpte semlor också. Det är ju ändå fredag.

Den söta supergosiga lilla krokodilen ska min systerdotter få i försenad födelsedagspresent, så framåt kvällningen smiter jag ner till finaste grannfamiljen med den och ett par småsaker till.

Dessutom spelade jag och syrran Filipin häromdagen och vi kom båda ihåg den korrekta tiden, så vi pratade i telefonen när klockan slog 12.30, men det var ändå hon som såg det först, så därför ska hon få denna fina nötpåse i vinst.

Filipin är ett exklusivt spel som man bara kan spela när man knäcker en mandelnöt och hittar tvillingnötter i och det händer inte alltför ofta, men förhoppningsvis någon gång per julsäsong i alla fall. Två personer tar varsin nöt och kommer överens om att säga Filipin vid ett speciellt tillfälle. När vi växte upp spelade vi alltid om en chokladbit, oftast Romrussin från Marabou som på den tiden fanns i ljusblå rulle, men i år satsade vi på en påse nötter istället.

Om jag har tur är de hemma när jag ringer på och har jag ännu större tur får jag ett glas vin att tjuvstarta kvällen med!

Inga kommentarer: