Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 23 januari 2011

Solen tittar fram minsann


Jag är inte så värst förtjust i att promenera ute så här års, för det är både iskallt och snorhalt. Idag sken dock solen så käre maken och jag bestämde oss för att passa på att gå en liten sväng.

För säkerhets skull tog jag med mig kameran, men typiskt nog var det molnigt mest hela tiden medan vi gick, trots att det såg så soligt ut när vi bestämde oss för att ge oss utanför dörren.


Först när vi var tillbaka hemma igen bröt solen igenom molntäcket, så jag fick fotografera våra växter i trädgården istället för vackra vyer i landskapet omkring oss, som jag tänkt från början.

Det är svårt att föreställa sig att det antagligen kommer att snöa minst ett par gånger till denna säsong, eftersom det är tydlig marskänsla i naturen nu, men så kommer det säkert att bli.

När vi kom in värmde maken varsin mugg glögg till oss och det är alltid lika trevligt. Rykande hett och starkt, otroligt mysigt och gott.

Framåt kvällen fick vi uppleva en tjusig och spektakulär solnedgång i ovanligt starka färger.



Inga kommentarer: