Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 22 januari 2011

Kökslådestädning inleder lördagen


Duktiga dottern hjälper oss idag att städa i kökslådorna och som ni ser på bilden så behövs det onekligen. Tänk vad mycket grejer vi har samlat på oss. Inte undra på att det är stört omöjligt att hitta tårtspaden när vi behöver den. Den är alltid fullständigt begravd under allt annat. Teskedsmåtten ska vi inte tala om, för de är så små att de verkligen kan gömma sig.

Dottern är väldigt duktig på att sortera och ordna och hon blev mycket förvånad över att hitta alla medicinskedar, som vi fått genom åren när barnen behövt Alvedon. Barnen har nästan aldrig varit sjuka, så därför blev vi alla mycket överraskade över att se hur många skedar vi faktiskt hade.

Idag ska jag fortsätta att läsa i bokcirkelboken Utrensning av Sofi Oksanen och det ska bli så mysigt att sitta med gosestrumpor och en filt i soffan. Det hade varit ännu skönare att kunna sitta i solen på altanen en varm sommardag, men jag nöjer mig med soffan så här års.

Ikväll ska jag på tjejfest och det är alltid lika trevligt att få äta god mat, som någon annan har lagat, dricka vin och prata om allt möjligt kvällen lång. Med tanke på allt snack som brukar bli runt bordet kanske man ska kalla det praty istället för party!

Förhoppningsvis har kvällens värdinna fullt upp hela dagen och hinner inte läsa min blogg, så jag är lite busig och lägger ut en bild på presenten hon ska få. Jag skriver inte i rubriken att jag ska på tjejfest, för då kanske hon blir nyfiken och går in och läser här, men om det står att vi städar köket, så lär hon strunta i det.

Även om hon ser paketet lär hon inte kunna gissa vad som finns i det. En bild säger inte hur stort paketet är, men det är ungefär 35 X 35 cm, så det är inte så litet.

Och så ska hon få blommor, så klart!

Inga kommentarer: