Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 9 december 2012

Utflykt till Gottskärs hamn


Gottskär är en liten idyll söderut på Onsalahalvön och vi åker dit ganska ofta för att ta fina bilder och uppleva atmosfären. På sommaren händer det att vi tar båten och åker dit också.


Från vårt hus är det sådär fyra kilometer och från båtplatsen kanske bara en kilometer, så det är inga stora resor det handlar om, men det är trevligt i alla fall.


När vi hade gäster från Australien för tio år sedan tog vi dem till Gottskär och och de tyckte att det var jättefint. När jag tittar på bilderna från den dagen och ser våra små barn med våra australiska vänner blir jag alldeles rörd. Så små barnen var. Och så lika våra vänner fortfarande är sig. Där har ju inget hänt, men barnen är helt annorlunda idag. Även om de är lika söta nu som då.


Visst är det något speciellt med havet ändå? Oavsett årstid. Det är så vackert jämt. Jag kan absolut förstå dem som väljer att köpa hus med havsutsikt, även om jag själv tycker att det är galet dyrt. Mycket mer ekonomiskt att åka dit och kika då och då. En budgetvariant som passar mig...


8 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Ja det är märkligt det där hur barnen blir äldre men inte vi vuxna. Inte om man inte tittar så nära i alla fall ;)
Vilken vacker vinterdag på bilderna. Vintern då den är som bäst.
Onsala har jag hört talas om. Men enbart för att jag ätit onsalakorv. Fast det kanske inte är samma Onsala... :)
Kram

Mallan sa...

Sä mysigt det ser ut :-) förstår att ni åker dit lite då och då :-) Kram

Shamrock sa...

Jag älskar havet. Det är något som jag verkligen saknar från min uppväxt.

Jag håller med dig om att man ibland får nästan en chock när man ser bilder på hur små barnen varit. Man tycker ju inte att de förändrats och ändå gör de det hela tiden

Susanne sa...

Underbara vinterbilder.
Adventskram

Jeanette sa...

Underbara bilder.
Hoppas du har haft en fin andra advent,
Kram

Bubbel sa...

Vilka fantastiska bilder och vilken idyll Gottskär ser ut att vara, lyllos er som bor så nära att ni kan ta en liten utflykt dit när andan faller på! :) kram

Marina sa...

Havet är fantastiskt! Så mäktigt och alldeles underbart!

Västgötskan sa...

Håller med. Definitivt mer ekonomiskt. Och så njuter man extra mycket när man väl är där, tror jag. :-)

Kram M