Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 12 september 2013

Vinn romanen Närmare dig


Den 25 september ger Grim förlag ut min roman Närmare dig i pappersupplaga och då är det storpocket det handlar om. Dagen därpå är det dags för den årliga mässan Bok och bibliotek i Göteborg och det är förstår noga uttänkt att boken ska komma lagom tills dess, för den kommer att kunna köpas i Qoola qvinnors monter C00:05 , där min förläggare Annika Bengtsson kommer att finnas under mässans samtliga dagar.

Nu har du chansen att vinna ett signerat exemplar av Närmare dig. Det enda du behöver göra är att kommentera detta inlägg genom att skriva VAD du vill att jag skriver i hälsningen inuti boken. Den kan vara riktad till din allra bästa vän, din snälla syster, din trevliga granne, din inspirerande arbetskompis eller kanske helt enkelt dig själv.

Min förläggare kommer att utse den kanonroligaste, skojfyndigaste, poesivackraste, asspeciellaste, klurfinurligaste eller möjligen superdramatiskaste hälsningen. Jag är glad över att hon har åtagit sig uppdraget för jag skulle omöjligen kunna välja, för jag vet ju vilka begåvade bloggläsare jag har och hur grymma ni alla är!

Jag blir förstås jätteglad om du vill länka till tävlingen på din egen blogg eller via Facebook (och har sagt till Annika att hon ska läsa tävlingsbidragen från er som gör det med extra snälla ögon... ;) ).

Här nedan följer baksidestexten till boken, så du vet lite vad det är du tävlar om och kanske kan du också använda något av det i hälsningen inuti boken...?

Sista tävlingsdagen är tisdagen den 23 september klockan 23.59. Onsdagen den 24 september presenteras vinnaren här på bloggen.

Stort lycka till!

Baksidestexten till Närmare dig:


När Saga Allerlöv föder sitt första barn vill hon ringa sin mamma och berätta den glada nyheten. Men det är omöjligt eftersom Solveig omkom i en trafikolycka när Saga var tonåring.
På BB får Saga tre böcker i present av sin moster. Det visar sig vara trettio år gamla dagböcker som Solveig skrivit under Sagas första år i livet. Genom anteckningarna återknyts kontakten och Saga får lära känna den jämnåriga Solveig, som hon har mycket gemensamt med.
Under ett år läser Saga en dagbokssida varje dag och får på så vis sällskap av sin mamma under sitt eget första år i moderskapets nya värld. Det är en värld som består av en dotter som skriker på kvällarna, en besvärlig svärmor och ett obefintligt sexliv. Under ytan bubblar dessutom alltid ångesten över en annalkande katastrof.
I dagböckerna röjs hemligheter Saga inte kunnat ana och årets händelser gör att hon ifrågasätter allt hon tidigare trott på: sin släkt, sin sambo och sitt yrkesval.
Närmare dig av Joanna Björkqvist är en varm berättelse om dåtid och nutid, relationer och livet självt, men framför allt om en mammas kärlek, som är så stark att den går igenom allt. Till och med döden.



18 kommentarer:

dianasdrömmar sa...

Åh, vill läsa den nu efter att ha läst baksidetexten :)
På insidan av boken ska det stå:
Nu behöver du inte vänta längre...

kram/Diana

oumberligating sa...

Låter intressant, får väl köpa boken eftersom jag aldrig tävlar på något sett...hm...ja en fånig princip jag lade mig till med för många år sedan....ja, precis som det här med att aldrig dricka sprit före klockan 11 på morgonen samt att ha sex med min Fru på flygplanstoaletter.

Men, men....ska du inte vara på mässan i år, ska din förläggare representera dig...det går ju inte vem ska då le och vara gladast på mässan?
Ha en fin dag!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

A.E sa...

Wow...Vill självklart vara med & försöka Vinna denna ...
Innuti önskar jag följande text:
Denna bok får du min älskade dotter som var förlorad ett tag/Kram Mamma

annmi.eriksson@hotmail.com

Micke sa...

Nu har jag delat! :-)
sv:
Tack! Jag gör mitt bästa! Ja, det är många som är sjuka runt omkring oss. Puh!

Michaela G Wilson - Mikael P Wilson.
Kan det vara så att hon är mitt litterära, kvinnliga jag??? ;-)

Ninas skrivarlya sa...

Ja visst vill jag vinna din bok! Tänkte på den häromdagen och tänkte just att jag skulle ta och köpa den, och så hittar jag en tävling om din bok! :)

Inuti ska det stå:
"När livet ger dig citroner - gör lemonad", för jag tycker det passar in så väl i mitt liv just nu. :)

Kram
/Nina

Camilla sa...

Som du vet har jag läst din bok. Jag ordade ju till och med att biblioteket köpte in den :)
Men jag vill ändå vara med i tävlingen.
Jag skulle vilja ge den till min bloggkompis som ifjol miste sin man.
En bloggkompis som även har blivit min riktiga kompis. Tänk vad bloggvärlden är underbar.
Och lite så vill jag att du skriver i boken. Att i bloggvärlden finns det vänner för livet.
Nu håller jag tummarna att jag får ge henne denna fina braiga bok som fina underbara du har skrivit.
Kram!

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Den har jag hemma och den är SÅÅÅ bra!!! Kram!

Anonym sa...

EA
I boken ska det stå:
DU SOM ÄLSKAR ATT LÄSA
NU KAN DU SLUTA FRÄSA
OCH NJUTA AV MIN NYA BOK
DU TOKIGA EVA SOM IBLAND INTE ÄR KLOK.

e-albin@hotmail.com

Unknown sa...

Självklart länkar jag till tävlingen! Jag vet ju vilket fantastiskt pris det är! :-)

Kram!

Anonym sa...

länkade och hamnade hos min inaktiva blogg... Vill väldigt gärna vinna din bok som verkar fin - klurfinurligare än så fixar jag inte just nu. Lycka till på Bokmässan! Margareta

Anonym sa...

Underbart om man kunde få läsa denna bok och ännu bättre och skojigare om den var riktad till mig.

"Närmare dig från mig" :)


greatgirl@tele2.se

Unknown sa...

Jag är gärna med och tävlar. :)

Vill att det ska stÅ:
Nu är det dags att läsa din första bok och sen självklart låna ut den till frugan!

Till min man förstås! :)

/Emely

Carola L sa...

Det är inte lätt att stå ensam i sitt nyblivna föräldraskap. Jag hoppas denna blir en följeslagare på vägen.

Delar på min blogg och håller tummarna!
http://mammamuh.blogg.se/tavla/2013/september/narmare-dig.html


tavlingar(at)officefixarna.com

EN MÖLNBOBOS LIV - MAMMA TILL MELVIN OCH FELIX sa...

Har tipsat om tävlingen här

http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/09/17/bok-249/

Anonym sa...

Wow, denna boken låter spännande!

Särskilt då man själv är gravid och min man har inga föräldrar vid liv. Känns som man skulle kunna få en del funderingar till vårt liv också.

I boken skulle det stå.
"Till min man, jag vet att du kan"

Jag tipsar på min FB.
Kram Tina Carlström
christinecarlstrom@hotmail.com

Mathilda sa...

Det ska stå:
Njut av din egentid med en god bok.

Beth sa...

Jag vill ge boken till mig själv:

Elisabeth den här boken är till dig och din runda mage, stressa inte upp dig utan försök ta en dag i taget. Kryp upp i soffan med en härlig gosig filt, njut av boken och ditt favorit-the så milt. Vill ge dig dessa ord på vägen, att ta fram i alla lägen; En mammas kärlek är så stark, den går verkligen igenom allt!

Joanna Björkqvist sa...

Varmt tack till alla som varit med och tävlat! Nu är vinnaren utsedd och mer om det finns att läsa här:

http://joannasuniversum.blogspot.se/2013/09/narmare-dig-snart-narmare-vinnaren.html

Ha en fortsatt fin höst!