Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 17 september 2013

Närmare dig har kommit!


Idag fick jag det härliga beskedet från min förläggare Annika Bengtsson att min roman Närmare dig  kommit med posten till Grim förlag. Så underbart skönt att ha den i så god tid före mässan Bok och Bibliotek som äger rum i Göteborg nästa vecka för det är då den lanseras på riktigt i Qoola qvinnors monter C00:05.

Det officiella releasedatumet är den 25 september, det vill säga dagen innan mässan slår upp sina portar, men självklart ville jag klappa på den lite redan idag när den äntligen kommit, så jag frågade Annika om vi möjligen kunde mötas på halva vägen för ett litet trevligt överlämnande och jajamän. Snälla Annika ställde upp direkt och styrde kosan norrut medan jag rattade bilen söderöver.

Tvååker är den spännande platsen mitt emellan oss och vi har ett härligt hemligt ställe där vi träffats en gång förut. Det var när vi behövde överlämna saker inför Bokmässan förra året. Det brukar se lagom mystiskt ut när vi först kliver ur våra bilar, kramas glatt och sen lyfter över saker från den ena bilen till den andra. Efter bara några minuter försvinner vi spårlöst från platsen.

Idag kändes det dock lite snopet att bara dra, för även om det känns rätt skumt att stå där vi står, så är vi faktiskt inga skådespelare i en maffiafilm utan bara trevliga författare och förläggare. Därför bestämde vi oss för att äta middag ihop.

Vi hamnade på en pizzeria och det bussigaste man kan säga om pizzorna var att de gjorde oss mätta. Stunden där var däremot lika fantastisk som den alltid är när vi ses. Vi skrattar och gråter i vanlig ordning - i alla fall jag. Först några asgarv och sedan rakt ner i i den känslomässiga källaren igen och snabbt upp med den vita pappersservetten för att torka ögonvrårna diskret.

Så fort jag kom hem skyndade jag mig att ta en bild på böckerna tillsammans med den vackra rosen jag fick av Annika dagen till ära, för den behövde sättas i en vas. Det var en otroligt vacker ros i flera rosa nyanser för att matcha bokens framsida och faktum är att pappret som var runt om rosen var i exakt samma färg som boken. Det lyckades Annika fånga på på bild.

Nu hoppas jag att många ska vilja ta del av Saga Allerlövs liv i storpocket, för det tycker jag att hon är värd.

Jag har umgåtts med henne mer eller mindre konstant i flera år och jag gillar henne fortfarande ...

PS. Det pågår en tävling om ett signerat exemplar också. mer om det hittar du HÄR.

5 kommentarer:

Shamrock sa...

Åh vad kul, med bokmässa, egna böcker och tjej/jobbträff

Camilla sa...

Låter som ett trevligt möte.
Åååå..jag önskade sååå att jag kunde komma på bokmässan...
Kram!

Marina sa...

Pizza i Tvååker är alltså inget du rekommenderar?

Min plats i solen sa...

Härligt Joanna! Och tänk, den där fina boken finns i min bokhylla. Jag är så jäkla stolt över dig ska du veta. Lycka till på bokmässan nu!

Kram Lotta

Malin sa...

Jäklar vilken fin bild i headern! Vart är den tagen någonstans? Dit skulle jag vilja åka i alla fall, det är ett som är säkert! Svara jättegärna i min blogg så att jag inte missar svaret :)