Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 21 september 2013

Ostbågar är grejen


Min söta dotter älskar ostbågar. Om hon fick leva på en enda föda varje dag i resten av sitt liv är jag övertygad om att hon skulle välja just ostbågar. Dessutom är hennes favoritfärg orange, så ostbågarna är inte helt fel där heller.

För ett par veckor sedan fyllde hon fjorton år och igår hade hon sin tredje fest för att fira detta. Hon hade bjudit in ett antal flickor och pojkar på övernattning i tält i vår trädgård och snabbt som sjutton satte hon själv upp det stora tältet så fort hon kom hem från skolan.

Vid femtiden började vännerna droppa in och med dem kom presenterna. Jag höll som vanligt en låg profil, så jag satt på altanen och läste när dottern plötsligt kom rusade ur dörren bakom mig och hojtade:

- Mamma, du kan aldrig gissa vad jag har fått i present!

- En ostbåge? sa jag och log.

Det visade sig faktiskt inte vara helt fel, men det var förstås inte en liten enstaka ostbåge utan en fantastiskt fin väska sydd av påsarna från både ostbågar och osthjärtan. Jag var helt överväldigad och imponerad och öste superlativ över den otroligt fina presenten. När jag till slut sa att jag var helt stum av beundran konstaterade killen, vars mamma sytt väskan, att jag pratade väldigt mycket för att vara stum.

Inuti väskan, som var så fint fodrad med orange glansigt tyg, låg dessutom en liten minipåse med ostbågar, så den var inte tom när den överräcktes. Det var verkligen en personlig present gjord med stor värme och skicklighet.

Helt makalöst, tycker jag.



6 kommentarer:

Shamrock sa...

Vad kul med en så personlig present! Trodde först att det var en reklamgrej som du lagt upp på bild nu när jag vet att den är handgjord blir jag jätteimponerad

Susanne sa...

Den presenten var verkligen genomtänkt.

Anki sa...

Åh vad fint gjort med sådan tanke!
Kul!

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilken rolig, varm, genomtänkt och härlig present. Kram.

Jeanette sa...

Ett riktigt mästerverk ;-)

Camilla sa...

Ostkrokar, heter det! ;)
Kram!