Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 24 maj 2011

Nödproviant och hagelskur


Idag har jag handlat nödproviant inför morgondagen så jag åker med fina dottern och hennes klass på skolresa. Eftersom jag är en så besvärlig typ tar jag med lite egen mat utifall att jag inte får något som jag kan äta.

Jag önskar ofta att jag kunde vara mindre kräsen och och jubla åt såväl skolmaten som gatukökskrubbet, men det är en ren omöjlighet. Inte förbättras läget av att jag inte äter kött eller fågel heller.

Redan nu vet jag att det kommer att bjudas på tacos på skolresan och där brukar jag kunna plocka åt mig en del grönsaker och få en vegetarisk variant, men när det ska grillas korv och hamburgare dagen därpå lockar inte soja-sorterna och jag kan inte med att be dem fixa specialkost åt mig.

Det är då jag har tänkt att plocka fram mitt fina tunnbröd och min goda räkost, som finurligt nog inte ens behöver förvaras i kylen innan den är öppnad.

Eleverna får ha med sig godis för max 50 kronor och bortsett från lite lösgodis är detta vad dottern valde och det gillar jag också, så har jag tur får jag smaka.

Imorgon hoppas jag att vi slipper hagelskurar som vi överraskades av idag, för på skolresor borde vackert och soligt väder vara lika obligatoriskt som att ha roligt.

Antagligen får vi packa allt från badkläder till regnkläder...




Inga kommentarer: