Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 14 maj 2011

Bokcirkeln på vift


Igår gick det inte att uppdatera bloggen på grund av tekniska bekymmer, men nu verkar det vara åtgärdat, så det känns bra.

Vi var på Incontro med bokcirkeln igår kväll och där diskuterade vi april månads bok På andra sidan solen av Maria Ernestam och åt en massa mat. Mer detaljer kring kvällen och bilder på maten finns på bokcirkelbloggen.

Jag velade väldigt länge när det gällde vad jag skulle ha på mig, men till slut föll valet på en gräddfärgad spetsklänning, skinnjacka och mina underbara Doc Martens-kängor som jag inte använt på jättelänge.

Fortfarande tycker jag att just dessa kängor är de absolut snyggaste skorna som finns och jag slet ut flera par innan jag slutligen förpassade min senaste par till garderoben.

Anledningen till att jag slutade använda dem var faktiskt att allt fler frågade mig om jag var rasist, just på grund av kängorna och det kändes inte bra, för även om jag svarade nej med övertygelse, så var jag aldrig säker på om de trodde mig.

Det kändes till slut så olustigt att jag inte ville ha på mig dem.

Nu hoppas jag att ingen tänker så längre, så efter 12-13 år har jag plockat fram dem igen och det var som att återse en gammal god vän. Gammal kärlek rostar som bekant aldrig och de passade precis lika bra på mina fötter som de alltid har gjort.

Vi fick en väldigt kul kväll ihop; bokcirkeltjejerna, mina kängor och jag!

Inga kommentarer: