Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 2 februari 2011

Hemmabio, popcorn och visitkort

Barnen nyser inte, de hostar inte, de har inte feber och de kräks inte. Ändå fattade vi i morse det svåra beslutet att låta dem vara hemma i lugn och ro, för de är allmänt hängiga och båda gick hem från skolan i förtid igår.

För att förgylla dagen lite åkte jag för att hyra film till dem, men det fanns ingen klockren på nyhetshyllan, som de inte hade sett, så jag kikade lite på äldre filmer och lyckades till slut plocka ut tre av dem. Det visade sig, typiskt nog, att de redan hade sett Spiderman 2, men de är överseende med sin mamma och säger snällt att de kan se den igen.

Självklart ville de ha popcorn i sina favoritbyttor och det tyckte jag att de kunde få. Lite flärd en krasslig lillördag kan inte vara fel.

Själv ägnade jag mig åt att designa ett visitkort, så om ett par veckor dimper det ner något färgglatt i brevlådan. På bilden kan ni se beställningsbekräftelsen, där det finns en kopia på det tänkta kortet. Jag tyckte det var trevligt att man kunde ladda upp en egen bild, så jag valde ett foto på en av mina tavlor.

Nu hoppas jag att färgerna blir fina, så det vinröda inte blir för dassigt, för mörkt eller för brunt...

Ikväll är det dags för bokcirkeln igen - alltid lika kul!

Inga kommentarer: