Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 3 december 2011

Underbart releaseparty!


Åååååh, vilken underbar  och festlig tillställning det blev! Jag är så otroligt nöjd med mitt releaseparty! Tack alla underbara vänner som var här och gjorde dagen helt fantastisk!

Jag älskar plockmat och böcker, så ett releaseparty är helt i min smak på alla sätt. Hela förmiddagen stod jag i köket och fixade och utan att överdriva så älskade jag varenda sekund. Det bästa med att tillaga allt är ju att man kan provsmaka så mycket man vill och eftersom jag enbart bjuder på sådant som jag själv älskar att äta förstår ni hur mysigt jag hade det i köket.



Varmrökt lax i röra på pumpernickel var supergott och något jag kommer att göra om.



Krabba med grovrivet äpple var också en höjdare. Mums!



Tunnbrödsrullar av alla de sorter är alltid väldigt gott och idag fanns det flera varianter att välja på. Tonfisk med soltorkade tomater är kanon. Rökt lax med pepparrot inte heller fel. Och de med räkor ägg, majonnäs och dill - mmmm!



Brieosten hade fått ligga ute ända sedan frukosten och då blir den som allra godast framåt kvällen. Med valnötter och aprikoser gick den åt helt och hållet - trevligt!



Min underbara väninna sedan över trettio år var förstås på plats och det var även min fina mamma!



Signeringen är alltid lite pirrig innan man får häng på det hela, men nog är det trevligt att få skriva en hälsning ändå.


Härligt nog fanns även mina fantastiska kollegor i egenutgivarbranschen hos mig denna underbara dag och här ser vi mig tillsammans med Kristina och Hanna! Hanna var dessutom den som gav min roman det vackra och poetiska namnet Nära dig.

Jag har njutit av denna underbara dag på alla sätt och det känns så otroligt skönt att det blev precis så underbart och härligt som jag hade hoppats på!


18 kommentarer:

Mallan sa...

Roligt att det blev så lyckat :-) Plockmaten såg underbart god ut!

Hanna Lans sa...

HAHAHA, oj, vad många tänder jag har. ;)

Underbar tillställning fina du! Jag är fortfarande mätt. Snart ska jag lägga mig och läsa Nära Dig.

Shamrock sa...

Vilka underbara snittar och vad kul med releaseparty för din egen bok. Grattis!

Unknown sa...

Vilket härligt party det verkar ha varit! Vilken massa god mat! Och vad lika du och din mamma är!

Kram

Kristina Svensson sa...

Tack för en fantastisk fest! Supertrevligt få träffa dina bokcirkelvänner och alla andra. Allt var gott och bra. Blev mycket inspirerad inför min egen releasefest (bok nummer 1 fick aldrig någon så jag ska fira dubbelt med nummer 2).

PS! Du förtjänar ett extra glas bubbel - skål!

Joanna Björkqvist sa...

Mallan: Jag är barnsligt förtjust i plockmat så lunchen i morgon är redan klar! :)

Hanna: Underbart att få ha dig här! Och läs gäääärna Nära dig natten lång! ;)

Shamrock: Tack så mycket! En underbar dag!!!

Cissa: Det blev en kanonfest! Och ja, min mamma och jag får alltid höra att vi är lika och det tycker jag är kul! :) Efter ditt goda råd tar jag ett glas till till - skål! KRAM!

Kristina: Så härligt att du kom och med facit i hand tycker jag att festen är en grym poäng med att skriva boken - sååå kul! ;)

Anonym sa...

Jag är imponerad! Mingelmaten såg riktigt god ut! Det är så underbart gott med pepparrot :)

Fina bilder på dig. Du ser så himla brun ut. Vad är knepet? Solarium?

kram

Anneli Stålberg sa...

Vad är väl en bal på slottet ... om inte alldeles underbar, precis som din releasefest ser ut att ha varit.
Grattis!!!

Marina sa...

Härligt att det blev så lyckat!

Joanna Björkqvist sa...

Stoffisen: Allt var supergott och jag håller med om att pepparrot är kanongott!

Jag känner mig väldigt blekfisig så här års, så vad trevligt att du tycker att jag ser brun ut! Det hänger i så fall kvar sedan i somras, för jag har inte solat sedan dess. När jag var yngre solade jag upp ett tiokort per vinter ungefär på solarium, men nu var det flera år sedan senast... Jag tycker det är underbart att ligga i solarium, men riskerna gör att jag inte vågar längre, tyvärr... Kram!

Anneli: Jaaaa, detta var som en bal på slottet - helt underbart!

Marina: Ett minne för livet! :)

Desirée sa...

Grattis till en lyckad release :)

Duktiga Tjejen sa...

Vad roligt! Tycker att jag fattas på fotot med Hanna och Kristina dock, snyft. Ser fram emot att träffa er alla snart. I vår kanske.

Fick du mycket sålt? Många autogafer? :)

Nästa vecka börjar jag läsa din bok och ser SÅ mycket fram emot det!

Andra intryck sa...

Åh vad roligt! Det ser fantastiskt gott ut, förstår att brieosten tog slut ;) Hoppas du fick många böcker sålda!

Joanna Björkqvist sa...

My Myself and I: Tack så mycket - så supernöjd med allt!

Duktiga Tjejen: Klart vi måste ses till våren - låter som en utmärkt arbetshypotes!

Ja, jag fick sålt en hel del och skrev massor av hälsningar! Jättekul!

Vad kul att du snart ska börja på min - pirrigt! :)

Andra intryck: Allt var helt underbart! Och jag fick sålt en hel del!

mockapocka sa...

Verkar ju hur kul som helst med releaseparty. Nästan så jag överväger att skriva en roman jag med. Bara för att det verkar så roligt med själva utgivningen. Har dock inget bra uppslag än så jag funderar på att ta partyt först och romanen sedan. Det kanske inspirerar till att skriva?

Joanna Björkqvist sa...

mockapocka: Supersmart! Gör det! :)

Anonym sa...

Det låter helt underbart. Njut av varje sekund...

Joanna Björkqvist sa...

fruntimmerslivet: Det gör jag verkligen! :)