Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 12 december 2011

Underbar present från systern!



Åh, så glad jag blev när min syster oväntat kom på besök på kvällskvisten. Jag blir alltid glad när hon kommer, men idag hade hon dessutom med sig en fin present och det är alltid extra trevligt.

Jag fick en vacker ljuslykta av henne för ett par år sedan och när vi städade för ett par veckor sedan råkade jag riva ner den, för att jag hade en så vid tröja. När jag hörde kraschet och förstod vad som gått sönder blev jag genast olycklig, för det är något speciellt med handgjorda saker och den var verkligen handgjord av en kvinna som bor i närheten.

Idag fick jag en ny och den var specialbeställd till mig, så jag blev väldigt, väldigt uppmuntrad. Först förstod jag inte att den var specialbeställd, utan tyckte bara att det stämde så otroligt bra för "Bästa Sis" är verkligen ord direkt ur min fina systerns mun. När hon sedan förklarade att hon bett om just de orden blev jag ännu gladare.

Vilken underbar syster jag har!

11 kommentarer:

Susanne sa...

Systrar är det bästa som finns <3

Unknown sa...

Åh, vilken härlig present! Sådan omtanke värmer verkligen!

Anki sa...

Kärlek du! <3

Ninas skrivarlya sa...

Att ha en syster är guld värt! <3

Joanna Björkqvist sa...

Susanne: Härligt att vi har våra fina systrar! :)

Cissa: Ja, jag blev så glad! Och överraskad!

Anki: Underbart med syskonkärlek! :)

Nina: Verkligen!!! :)

Camilla sa...

Syskonkärlek...det bästa kärleken som finns.(Hmm...förutom sina barn då :) )
Jag vet..för jag har också en världens bästa syster.
Kram på dig!

Villa Frejas bokblogg sa...

Åh, sånt där blir man ju bara såååå glad för.
Trevlig lucia.

mockapocka sa...

Verkligen fin lykta! Nu blev jag inspirerad :)

Åsa sa...

Åh va fint :) älskar såna gester :)
Kram på dig!

Anonym sa...

Mysigt...

Joanna Björkqvist sa...

Camilla: Du vet ju hur härligt det är att ha en syster! :) Kram!

Husfrun: Ja, jag blev så superglad! Trevlig Lucia på dig med! :)

mockapocka: Jamenvisst! Gör en gäng till julklapp vetja! :)

Åsa: Håller med - underbart! Kram!

fruntimmerslivet: Jättemysigt!