Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 11 april 2012

Lovdag med varning


Det hann bli ett par timmars jobb imorse innan påsklovsbarnen och jag åkte till Göteborg och åt lunch med käre maken/pappan. Det såg så gott, så gott ut alltihop och inte minst väldigt vackert. Nåja, den stora räkmackan jag åt till lunch kanske inte var det allra vackraste de hade att bjuda på även om den var fin, men desserterna, bullarna, bakelserna och framför allt macaronsen (konstigt böjning, det där) var ljuuuuvliga och så vackra att de allihop var som små tavlor.

Det är med viss tveksamhet jag lägger ut länken, för jag vill ju inte att mina arma bloggläsare ska dregla ner hela sitt tangentbord, så därför utfärdas härmed en varning. Om du är sugen på något gott och redan känner hur det rinner till i munnen, ska du inte klicka och se vad Le Pain Français har att bjuda på.

Om du är mätt och belåten eller kanske håller dig till GI eller LCHF, så kan du i lugn och ro bläddra dig igenom deras förföriska bilder utan att frestas. Inga problem. Kolla bara. Eller så går det inte alls. SLURP, jag vill ha allt!!!!

På eftermiddagen blev det en tur till havet och även om det var lite kyligt att sitta på bryggan, så var det härligt. Bryggan lutar lite läskigt, men det är ändå skönt och härligt att sitta där en liten stund.

Och väldigt avkopplande.

12 kommentarer:

Maria Engelwinge sa...

Jag klickade INTE vidare för jag är en sån som dreglar över alla fina matbilder;). Vad härligt och rofyllt det ser ut på din brygga! Skulle gärna sitta där bredvid dig och dingla med benen:).
Massor med pussar finaste <3

Anonym sa...

haha jag tittar inte heller, som Maria. Jag är nämligen hungrig och orkar inte gå till affären :)

Älskar din relaxade bild!

kram till dig du fina!

♥ Carina ♥ sa...

Å vilken vårig fin header!!
Härligt att sitta där på bryggan. Det är rofyllt vid havet :)
Kram

nillas liv på pinnen sa...

Jag tar dina blommiga dojjor istället för maten, okej?

Åsa Hellberg sa...

Räckmackor behöver inte vara snygga:)

Anneli Stålberg sa...

Vilken underbar bild med dina fantastiska må-bra-dojor :) Och så havet förstås.
Kramar!

Marina sa...

Fantastiskt underbar bild - ser mig mätt på den istället!

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilken rofylld och fin bild. Vid havet är det alltid underbart, en speciell känsla.
Kram.

Sjubarnsmamma sa...

Vilken fin header du har :-)
Önskar dig en fin dag.
Kram kram

Duktiga Tjejen sa...

ojvoj vad jag saknar min matlust!

Unknown sa...

Mmmm, en av mina favoriter, Le Pain Français! Behöver inte ens klicka på länken för att dregla... ;-)

Kram

anette sa...

Underbar bild !
Och vilka söta skor.
Önskar dig en härlig helg
kram