Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 19 november 2010

Härliga, iskalla fredag

Lilla Alice har fått en ny vinterjacka och hon är bedårande söt i den röda färgen, men själv vill hon helst av allt ta av sig den.

Alice är en Bichon Frisé och det är den mest allergivänliga hunden som finns och det passar förstås mig, som är pälsdjursallergiker. Jag brukar ta en allergitablett när hon kommer för säkerhets skull, för det är ju skönt att slippa nysa...

Det är inte lätt för dottern att ha en allergisk mamma för det hon önskar sig mest på hela jorden är en hund. Nu har hon en i sin mormor och morfars hund, men det åtta mil långa avståndet gör att hon inte träffar henne så ofta som hon skulle velat...

Idag har jag fått en ny vacker orkidé av min snälla mamma och även en bukett tulpaner årstiden till trots. Det är så underbart vårligt med tulpaner, så det känns lite annorlunda att få dem i november, men minst lika välkommet ändå.

Idag har dottern fått välja lunchmaten och då blev det potatisklyftor, lax i ugn och vitvinssås. Hon är helt galen i sås och det tycker jag är trevligt, för det är något som kommit med åren. Hon blir alltså bara klokare, för nog är det gott med sås. Jag väntar med spänning på att sonen ska få samma insikt i såsens förtrollade värld, men det verkar vara långt borta för tillfället. Ungefär lika långt borta som längtan efter grönsaker...

Vi ser fram emot en trevlig kväll i Idolgängets sällskap och nog håller vi på Jay? Han är grym.

Inga kommentarer: