Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 14 oktober 2012

Some serious sushimaking


Vilken underbar kväll vi fick. sex av mina ljuvliga väninnor och jag. Vi började med att skåla i bubbel och äta tre supergoda röror.

Sedan började det stora äventyret med att göra egen sushi. Min syster är expert och nu skulle hon lära oss hur det går till innan bitarna blir sådär små och söta som praliner.



Jag har gjort sushirullar med henne ett par gånger förut, men för alla andra var det första gången och det är hantverk som kräver både kreativitet och noggrannhet. Vilket min syster var snabb att påpeka, om hon tyckte att någon inte gjorde som hon hade tänkt. Mycket skratt blev det och riktigt roligt hade vi det.


Dessutom blev allt så vackert att det nästan var syndigt att sätta tänderna i det och totalt mosa sönder de små konstverken.


Men det var otroligt gott och det tyckte faktiskt alla. Som vanligt sprang tiden iväg medan vi satt och pratade och jag trodde knappt mina ögon när jag konstaterade att klockan passerat fyra på morgonkvisten innan jag gick och lade mig.


Bilden nedan tog jag exakt klockan 3.52 och anledningen till att jag över huvud taget tog den var att jag ville dokumentera mitt hår, som jag dagen till ära först plattat och sedan lockat med dotterns locktång, för att få mer Hollywoodlockar jämför med mitt naturliga burr.

När jag berättade för min lilla mamma vad jag höll på med i ett par timmar för att få lockar i håret sa hon mycket träffande:

- Snacka om omväg!




8 kommentarer:

Fröken Kråknäs på vift sa...

Mmmm! Så gott det såg ut och vad duktiga ni var. Kan bli mitt nästa matlagningsprojekt att göra egna sushirullar eller så utmanar jag maken ;)Han innehar det tålamod som jag saknar...

Ha en skön söndag!
Kram Katarina

Susanne sa...

Mums, har aldrig tillagat egen sushi, men ska nog försöka mig på det.

Marina sa...

En fröjd för flera sinnen!

Jeanette sa...

Du är så vacker, både i dina egna lockar och i Hollywoodlockarna. Duktiga ni är på att göra egen sushi :-)
Kram

Sjubarnsmamma sa...

Inget jag äter men det ser gott ut :-)
Kram o ha en mysig lördagskväll

Västgötskan sa...

Åh, sushi är ju såå gott! :-D
Och du är supersnygg på fotot! :-)

Kram M

Anneli Stålberg sa...

Åh vad kul och vad gott det ser ut!
Kram!

Bubbel sa...

Ja det är verkligen roligt att göra sushi och så himla mycket pillrigare än man kan föreställa sig innan man testat. Tycker det ser ut av bilderna att döma som att ni lyckades bra! :)