Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 21 oktober 2012

Jippie, snygg väska och läcker plånbok från Desigual!

Framsidan på min ljuvliga, sprillans nya väska.

När jag fyllde år fick jag en kanonpresent av min käre make, nämligen presentkort som gäller i Nordstan i Göteborg. Vilken toppenpresent!

Vi hade nog båda tänkt att jag skulle köpa kläder i första hand, men de senaste veckorna har jag upptäckt att min handväska är för bedrövlig i botten. Faktum är att den är så sunkig att jag dragit mig för att lägga saker i den och så kan man ju knappast ha det i längden.

Jag hittade flera supersnygga väskor på Desigual, men alla var förstås dyra och jag kände inte att jag ville lägga alla pengar på en väska. Och då är det ju ändå inte fråga om väskor för 13 000 eller 45 000 kronor som somliga andra köper.

För att få perspektiv gick vi runt även i andra butiker och kikade. Ingen annan affär kunde över huvud taget mäta sig på väskfronten med Desigual. Jag var förlorad och tvungen att gå tillbaka.

Ivrigt påhejad av kloka dottern, som påpekade att en handväska faktiskt är något man använder varje dag, slog jag till slut till, men helt enkelt var det inte för det fanns alldeles för många att välja på. Alla var snygga, men efter noggranna funderingar kom jag fram till att någon var för fyrkantig, någon för brun, någon för stor, någon för liten, någon för svår att stänga osv osv.

Baksidan av min ursnygga och färgglada väska!.

Till slut hade jag bestämt mig och nu är jag otroligt nöjd med mitt köp och vill bara klappa den fina mjuka väskan.

När jag stod i kassan för att betala upptäckte dottern en låda med läckra plånböcker och det var också något som jag verkligen behövde. Den jag hade var urgammal och så sliten att plasten, som täcker facket där man kan ha ett foto på sina barn, helt och hållet släppt i kanten. Dessutom var den tämligen oformlig efter att jag proppat den full med en massa plastkort och kvitton, som jag berättade om igår.

Framsidan på min underbara plånbok.

På stående fot gjorde jag ett impulsköp och köpte en ny plånbok också. Den är i minsta laget, men den är snygg som sjutton. Och det avgjorde.

Så nu sitter jag här och tindrar och är utan tvekan Desiguals mest nöjda kund den här helgen.


Baksidan på min snygga plånbok - klok text!


6 kommentarer:

Västgötskan sa...

Jättesnygga!! :-)
Kram M

Jeanette sa...

Otroligt snygga, både väskan och plånkan. Desigual har hur mycket snyggt som helst, väskor kan de verkligen.
Kram

Maria sa...

En väska man blir glad av :)
Tittar också in och önskar dig en fin söndag och en skön start på veckan.
Ha de gott kram Maria

♥ Carina ♥ sa...

Åh vilken fin väska!! Och plånboken... i love!! Du vet, jag och klokord ;)

Kanske bra att plånboken var lite liten. Då rymmer du inte så mycket skräp i den, hihi
Kram kram

Mångmamma sa...

Ett livsfarligt snyggt märke de där spanjoren knåpat ihop!
En ny plånbok skulle jag också behöva investera i men jag tänkte flirta med "tomten" allt vad jag orkar, så kanske det dimper ner en då!?

Camilla sa...

Å,vilken fin väska.
Och plånboken också.
Vilkla fynd!!
Sv: Du är alltid välkommen hit på fika :)
Kram!