Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 15 januari 2012

West Side Story



Jag fyller år i slutet av september och min käre make exakt två veckor senare. Ibland, om vi har tur och det går något bra, får vi biljetter till någon föreställning på GöteborgsOperan av mina snälla svärföräldrar och det fick vi i år. Då ingår dessutom barnvakt, så det är väldigt lyxigt och trevligt.

Den 2 oktober, lite mittemellan våra födelsedagar, bokade jag in dagens föreställning av West Side Story och nu är det äntligen dags att få se den. Vi har sett just West Side Story på Operan för några år sedan också, men det är lika kul ändå. Föreställningarna är ändå alltid så olika varandra.

Jag vill alltid sitta nära scenen så man ser mimiken och alla detaljer och när jag klickade på att få de bästa platserna blev det på Rad 1, så det är svårt att klaga på närheten till scenen. Dock har jag för mig att Rad 1 inte riktigt är den allra första raden, utan det är ett par rader innan som kallas något annat.

Annat tjusigt vi sett på Operan genom åren är Cats, Bröderna Lejonhjärta och Mary Poppins. Alla dessa tre har vi sett tillsammans med barnen och de älskar precis som vi teater, så det är en upplevelse att ha med dem. Senast såg vi Mamma Mia på Broadway och den tyckte vi ju alla var helt makalös.

När vi bokade dagens föreställning var planen att gå ut och äta efteråt och det var därför jag valde föreställningen klockan 15, men då var inte resan till USA inbokad. Efter att ha ätit på en massa restauranger under två veckors tid känns det istället lyxigt att själv få laga maten, så därför har vi bestämt att vi inte äter ute idag, utan istället åker hem och umgås med svärföräldrarna medan de är på besök.

Lyxig söndag!


8 kommentarer:

Micke sa...

Vilken bra present!!! :-)
Ha en fortsatt trevlig helg!

Marina sa...

Hoppas det blev en bra kväll!

Suzan sa...

Härlig present!

Susanne sa...

Sådana presenter gillar jag =)

Mallan sa...

Vilken toppen-present att få :-) Kram

Västgötskan sa...

Kanonpresent! :-)
Och visst är det så. Föreställningarna kan vara jätteannorlunda.

Anneli Stålberg sa...

Vilken fantastisk present!
Det är så härligt att få gå ut på tu man hand ibland :)
Kram!

Joanna Björkqvist sa...

Micke: Ja, verkligen en uppskattad och kul present! Ha en fin vecka!

Marina: Ja, det blev det - en mycket laddad föreställning!

Suzan: Helt perfekt!

Susanne: Jag med! :)

Mallan: Verkligen en kanonpresent! kram!

Västgötskan: Oh ja! Den här var otroligt snygg koreografiskt och sceniskt, men ovanligt rå och otäck också...

Anneli: Ja, det är mysigt! Kram!