Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 31 januari 2012

Vacker importerad ödla

Bäst ser man ödlan när den ligger så här ...

Den här vackra och otroligt färgglada ödlan föll jag pladask för på Ron Jons Surfshop i Florida för några veckor sedan. Jag kikade runt lite i den enorma butiken som var öppen 24 timmar om dygnet, men eftersom jag inte var sugen på att köpa varken en fräsig surfbräda, en t-shirt med palmer eller en neonfärgad bikini tappade jag snart intresset och satte mig utanför på en bänk i solen istället.

... men det är ungefär så här den ska klättra på hallväggen.
När vi kom tillbaka ett par dagar senare såg jag plötsligt avdelningen för allmänt småkrafs. Jamen, allmänt småkrafs är ju ändå alltid kul. Förutom en cool stekspade köpte vi den här läckra ödlan. Den är minst en meter lång och var inte helt lätt att få ner i resväskan. Det var inte heller helt enkelt att få hem den hel. Ena foten bröts lite, men nu är den lagad igen, så ikväll ska käre maken hjälpa mig att sätta upp den i hallen.

Vi slog också till med två saker på surftemat, en skärbräda i trä och en badrumsmatta. Båda såg ut som surfbrädor och det passar ju utmärkt när det känns så här långt kvar tills säsongen. Det är inte alla som borstar tänderna stående på en surfbräda en vanlig tisdagsmorgon i ett mycket kyligt Sverige.

Men det gör minsann jag.


12 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga prylar och vilka minnen de bär med sig för er... :)

Unknown sa...

Åh, den ödlan var verkligen så fin! Molly fick syn på den och förälskade sig omedelbums! "Söta draken", var kommentaren!

Kram

Västgötskan sa...

Jättecool ödla! :-)
Är det "bara" prydnad? Material?

Bubbel sa...

Åh vilken urcool ödla - vill ha, vill ha, vill ha! Vet du om de har någon webshop?:) kram Bubbel

Marina sa...

Jag gillar tanken att borsta tänderna och samtidigt balansera på en surfingbräda!

♥ Carina ♥ sa...

Nu avskyr jag egentligen ödlor och ormar och allt annat som kryper, ja utom riktigt små barn då.
Men den där var ju jätteläcker! En ödla man blir glad av :)
Kram

Anna sa...

Gillar verkligen mattan, kul och ha någe annat.
Ödlan var rolig den me, ödlor finns de mycket av på Mallorca.
Kramis

Malla sa...

härlig ödla i helt underbara färger!

Joanna Björkqvist sa...

Fruntimret: Känns så välkomnande att se den i hallen när man kommer hem! :)

Cissa: Klok tjej Molly! :)Kram!

Västgötskan: Japp, nu sitter den på väggen och är till prydnad. Den är gjord i trä, faktiskt. :)

Bubbel: Ingen aning om de har webshop... Men fin är den! :) Kram!

Marina: Jag med - det klarar ju t o m jag! ;)

Carina: Du är så rolig! :) Och visst blir man glad av den - håller med! Kram!

Anna: Ödlor är fina, tycker jag, både IRL och så här! Kram!

Joanna Björkqvist sa...

Malla: Tack så mycket - den känns perfekt på väggen nu! :)

Anneli Stålberg sa...

Vilka härliga och annorlunda saker ni har hittat :) Kram!

Joanna Björkqvist sa...

Anneli: Ja, faktiskt! Och det är ju extra kul! :) Kram!