Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 26 januari 2012

Min mänskliga bil


Det är iskallt ute. Den lilla snön som fallit ligger kvar och kylan gör att morgontidningen fortfarande ligger kvar i brevlådan fyra meter från ytterdörren. Det  finns ju gränser för vad jag vill utsätta mig för så här tidigt på morgonen om jag inte absolut måste. Och det måste jag inte, så jag stannar inomhus ett tag till.

Min bil håller med mig om att det är svinkallt. Det är en mycket mänsklig bil, så den visar inte den verkliga temperaturen utomhus, vilket jag avslöjat för er förut, utan den visar hur kallt den (och jag!) tycker att det är ute.

Därför är det helt logiskt att siffrorna längst ner till höger basunerar ut:

MINUS TJUGOTVÅ GRADER!

Inte konstigt att jag håller mig inomhus.


8 kommentarer:

Marina sa...

Hälften av det gradantalet kan vara nog så hemskt!

Joanna Björkqvist sa...

Marina: Absolut! Men sanningen är att det "bara" är 4 minus, faktiskt...

Malla sa...

herregud så kallt har vi inte haft här uppe på hela vintern! idag har vi -5 och lite snö. men det kommer, det kommer!

Västgötskan sa...

Ha ha! Vilken rolig bil! :-D
4 meter? Fusk, jag har typ 40 meter.... Brrr! :-P

Karin sa...

Jag tycker att ALLT under nollan= -22 ungefär så du verkar ha en mycket klok bil:)

mvh
Karin

Duktiga Tjejen sa...

Gud, jag har inte varit ute på en vecka... och då gick jag bara till bilen för att jag var TVUNGEN att gå till läkaren. Hade helt klart gått på det om -22...

Åsa sa...

*asg*
underbart :) fin bil det där :)
Kramar Åsa

Joanna Björkqvist sa...

Malla: Inte vi heller! ;) Och jag vill inte att det ska komma heller! ;)

Västgötskan: Hoppas tidningen ligger kvar där ÄN då - alldeles för långt att gå i kylan. Min är inne nu! ;)

Karin: Jag håller faktiskt med dig! Brrr!

Duktiga Tjejen: Hoppas du kommer ut någon mer gång innan våren kommer! Tänker fortfarande på dig massor och håller alla tummar som finns för en kräkfri dag snart! (Hörde just begreppet Happy Barfday och tänkte osökt på dig - tänk om du bara haft EN Happy Barfday på hela året...)

Åsa: Mycket fin och mänsklig trots all plåt och teknik! ;) Kram!