Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 16 november 2011

Frost och firande



Även om jag starkt ogillar kyla måste jag ändå erkänna att det är vackert med både frost och snö. I morse tog jag med kameran ut i trädgården och tog några bilder just när solen höll på att gå upp.

Jag har under dagen fortsatt med mitt projekt att få ut romanen, så alla kan köpa den även om de inte råkar känna petite moi, och jag därför mejlat Adlibris och bett om ett avtal. Jag gillar när det går undan, så ivrigt började jag genast vänta på svar och jodå, efter bara någon timme damp ett formulär ner i inkorgen och detta ska jag nu noga begrunda så jag inte skriver på något galet.

Det ser rätt begripligt ut, men ändå. Ett avtal ska detaljstuderas och begrundas.

Visst är det praktiskt med internet. Jag hade blivit tokig av det långsamma tempot om jag levt för hundra år sedan. Och frusit ihjäl om jag levt för 200 år sedan. Tack för internet och elektricitet.

När jag min onsdagsvana trogen skjutsat ett musikalbarn och shoppat med ett annat är det dags att fira världens finaste syster, som fyller år idag, och därmed beta av veckans andra festlighet. Vi blir några tjejer hemma hos henne ikväll och hon har redan avslöjat att vi ska få något vi alla älskar; ost och vin. Mums!

Grattis, världens finaste lillasyster!


12 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Grattis till din fina syster!!

Ja, det är svårt att tänka sig ett liv utan internet. Är man beroende eller är man beroende? ;)

Kram och ha en toppenkväll!

Unknown sa...

Visst är det fantastiskt vilka vackra konstverk frosten kan frambringa med sådan enkelhet? :)

Shamrock sa...

Säg till när den finns på Adlibris så att jag kan beställa den

Hanna Lans sa...

Hälsa grattis till syster från mig!

Jag tyckte också att avtalet med Adlibris så lätt ut. Ändå skrev jag så fel ... Det konstiga var att de bad om ett kundpris utöver f-priset. det var det priset jag trodde att de skulle ta a vkunden. icke sa nicke. De la på 45 kronor på det jag hade skrivit. Nu har de gått ner i pris, men ligger fortfarande 17 kr över det jag rekommenderade. På helt eget bevåg alltså. Nej, jag förstår inte. Alternativt läste jag inte det finstilta. :(

Malla sa...

Underbara bilder och grattis till din fina syster!

Joanna Björkqvist sa...

Carina: Vilket härligt git det är, internet! ;)

Vi fick en riktigt myskväll! Kram!

Mathilda: Ja, verkligen! Naturen är vacker oavsett årstid!

Shamrock: Gärna! :)

Hanna: tack så mycket - hon hälsar tebax! :)

Som vanligt ger du mig huvudbry... Måste vara på min vakt med avtal - I knew it! :)

Malla: Tusen tack för både bildberöm och systergrattis! :)

Anneli Stålberg sa...

Grattis till systern! :) Frost är verkligen sagolikt vackert.

Joanna Björkqvist sa...

Anneli: Ja, det gör sig verkligen på bild också! :)

Åsa sa...

Åååh, va mysigt det där lät!
Å va olika men ändå så lika ni var!
Hoppas kvällen vart så bra som du önskade :)
Kramar Å

Joanna Björkqvist sa...

Åsa: Vi fick en underbar kväll! När vi växte upp trodde ingen att vi var syskon, men nu för tiden får vi ofta höra att det hörs när vi pratar! Vi låter lite lika - kul! :) Kramar!

Marina sa...

Härliga frostiga bilder...lite härligt ser det faktiskt ut med det där friska kalla och lite härligt ska det faktiskt bli att få lite av den varan i december!

Camilla sa...

Ett STORT grattis till din lillasyster.
Ja...vad vore livet utan internet? Hur gjorde vi förr? ;)
Kram på dig!