Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 25 november 2011

Alla böckerna har kommit!


Tänk att jag fick dem före helgen i alla fall - alla mina 1 200 böcker! Som att få se sin bebis för första gången, men väldigt många fler bebisar än jag brukar få!

Redan klockan 7.30 i morse ringde budet och sa att han var på väg och 10.30 kom han med två rejäla pallar med boktravar. Det var en fantastiskt känsla att se dem rulla av lastbilen. Tyvärr var det så dåligt väder att vår garageuppfart var alldeles sunkig så han kunde bara köra in den första pallen i garaget. Den andra var för tung. Den bara fastnade i gyttjan hela tiden. Jag som inte ens visste att det var gyttja vi hade på uppfarten, men där ser man.

Den andra fick stå ute i regnet. Och det fick den ju verkligen inte, för böckerna fick inte bli förstörda.

Jag lade en stor bubbelplast över pallen, men det var ett par små hål i den, så jag fick skutta ner i källaren och hämta ett gäng handdukar som jag dessutom lade över hela boktraven. Sedan började det stora arbetet med att flytta in böckerna i källaren. För att de inte ska bli fuktskadade är källaren det bästa ställen. Garaget kan man inte lita på.

Jag bar och bar och bar. Jag kröp in under plasten och lastade två kassar fulla med femton böcker vardera och små halvsmög jag ner i källaren med mina laddningar en massa gånger.

Det tog mig två och en halv timme att bära 370 kg böcker och för att vara säker på att alla böcker var torra och fina torkade jag av dem med en torr handduk. De verkar ha klarat sig alldeles utmärkt bra och det känns fantastiskt skönt.

Så fort jag lastat upp pallen som stod ute slängde jag mig i bilen och åkte till vårt stora köpcentrum en mil bort. Jag hade igår pratat med bokansvariga på Bokia där och hon sa att jag kunde komma in och visa boken så fort den var klar, så för att hon inte skulle hinna ångra sig begav jag mig genast.

Hennes första spontana kommentar var :

- Åh, vad fin den är!

Då kände jag mig lugn och glad på alla sätt och vips så hade hon köpt fem böcker av mig. Nu finns de redan i butiken och det känns helt surrealistiskt.

Hon kollade så EAN-koden funkade och visst gjorde den det. Dessutom frågade hon om jag ville komma och signera böckerna någon dag innan jul och vet ni vad?

Jag kunde minsann tänka mig det.

Jag hann inte mer än hem så kom mina fina svärföräldrar på besök och de hjälpte mig att bära in resten av böckerna, så nu finns alla böcker i skön värme i vår mysiga källare i samma rum som svärföräldrarna ska sova.

Nu ska jag ta pendeln till Göteborg och se On Stage. Vilken avslutning på denna fantastiska dag!

20 kommentarer:

Anette sa...

Åh vill ha !!!!!!!! Hur gör jag nu vännen? Jag vill ha en signerad bok så fort som möjligt.

Kramar i massor ♥

www.kristinasvensson.se sa...

WOW! Stort grattis!!!

anette sa...

Så häftigt :) Förstår din surrealistiska känsla, tuff start fick du och böckerna med tillhörande träningsvärk i morgon skulle jag tro (Det är det ju värt).

Att få sitta och signera sin bok är ju GANSKA stort .
Så glad för din skull
Ha en underbar kväll
kram

Maria Engelwinge sa...

Jippi, vad kul!!! Jag sitter här och ler stort:). Bokiakvinnan har helt rätt, boken är skitsnygg! Ska bli så kul att läsa den.
Hoppas att du hade det underbart på konserten!
Kram <3

Kati sa...

Grattis, vad underbart! Jag förstår att du visst var medgörlig när det gällde signeringen ;) och jag håller med, den ÄR snygg!

Hanna Lans sa...

Men ÅÅHHH vad det sög till i magen när jag såg bilden på alla böckerna! Underbart!! Och de ser verkligen superfina ut!

Skrivarstudio ordOide' sa...

Underbart! Din boktrave gör mig alldeles glad i maggropen- kan verkligen leva mig in i känslan!! lycka till med boksigneringen!

Duktiga Tjejen sa...

Fantastiskt!! Gud vad kul! Ser fram emot den dagen jag har den i min ägo... ;)

Västgötskan sa...

Åh, vad roligt! Grattis! Hoppas det går bra med allt. :-)

Maria sa...

Vad fin boken är! Kommer att passa jättebra i min bokhylla :D

Unknown sa...

Grattis!!!!
Så fint med alla böcker.
Hoppas dom snart tar slut.
Pappan

nillas liv på pinnen sa...

Shit, vad häftigt! Och vad kul att bokhandeln köpte in fem ex! Skulle gärna komma dit och köpa när du signerar...

Villa Frejas bokblogg sa...

GRATTIS! Vad underbart att hon köpte fem böcker. Nu är det bara att hålla tummarna.

Anneli Stålberg sa...

Åhhh vad roligt, spännande och helt underbart!! Jag önskar dig all lycka med att sälja slut på ditt lager så fort som möjligt. I morgon ska jag beställa mitt ex, för nu vill jag läsa :)
Kram!

morsan sa...

Äntligen har dagen som vi väntat så på kommit! Grattis! Tänkte på dig när du strävade i regnet!
Ser verkligen fram emot att läsa boken!!!!!!!!!!!Tusen pussar!

Marina sa...

Hörredu! Hur gör jag nu då, jag vill väldigt gärna köpa en av böckerna, signerad av den trevliga författarinnan! Du kanske kan skicka en till min svenska adress om jag betalar bok+porto? i så fall kan jag ju se det som en julklapp som väntar på mig när jag kommer hem!

Joanna Björkqvist sa...

Tusen tack kära vänner för fina kommentarer! Jag återkommer med svar lite senare, för nu drar jag mot Göteborg! KRAM på er!!!

Joanna Björkqvist sa...

@nette: Vad kul att du vill ha den! Så glad jag blir! Det lättaste är att du beställer via webshopen på hemsidan:

www.ordvandan.se

Massor av kramar!

Kristina: Tack så mycket! :)

Anette: Det är en spännande resa det här och visst känns det lite i armarna idag, men inget i benen och det trodde jag... Kram!

Maria: Vad snäll du är - tack! Snart kommer den i en brevlåda nära dig (ordvits med tanke på bokens titel!). Kram!

Katarina: Vad kul att du gillar framsidan - det är ju det första man ser, så det är trevligt om ni gillar den! :)

Hanna: jag är vekrligen jättenöjd med hur boken ser ut. Det känns verkligen som en fin produkt. Tack för att du delar min glädje så fint!

Skrivarstudio: Vänta bara när du är där själv! DET ser jag fram emot att få ta del av! :)

Duktiga Tjejen: Snart så! :)

Västgötskan: Det hoppas jag med! Lite läskigt! :)

Maria: Det gör den alldeles säkert! :)

Pappan: Jag ska spara en till dig - äntligen ska du få läsa den! :) Puss!

Nilla: Jag blev så grymt förvånad över hur lätt det var! Plopp bara!

Husfrun: Japp, nu hålls varenda tumme i den här familjen! :)

Anneli: Tusen tack - så glad jag blir! jag signerar den gärna till dig, skrivande vän, så signerar du snart din till mig, eller hur??? :)

morsan: Visst blir det kul! Äntligen är det en bok och inte bara en bunt papper du får! Tack för att jag får ha dig på framsidan! Puss!

Marina: Strålande idé! Gå bara in på webshopen på hemsidan så löser vi det direkt! vad glad jag blir!

www.ordvandan.se

Andra intryck sa...

Vad fantastiskt härligt! Den är verkligen fin =)

Joanna Björkqvist sa...

Andra intryck: Tack så mycket! Jag känner mig jättenöjd!