Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 29 november 2011

Mmmm, så gott allt ser ut

Ost är ju alltid gott. Och bollar är fint.

På tisdagar kör jag mitt marathonpass i köpcentret en mil bort medan sonen gör konstnärliga ting tvärs över gatan. Idag är det trevlig shopping som står på listan, för det är dags att köpa hem en del av det jag tänker bjuda på när jag har releaseparty på lördag.

Älskar röror. 
Det finns de som tycker att releasepartyt är viktigare än själva boken (jag träffade en sådan kvinna i fredags, men tilläggas bör kanske att det var hennes svåger som skrivit boken och inte hon själv) och spontant kan det ligga något i det, för nog är det trevligt med lite festligheter.

Så här på morgonkvisten sitter jag och dreglar över Systrarna Eisenmans helt underbara mingelmat och om jag kunde skulle jag göra nästan allt som finns i den boken, för det ser helt fantastiskt ut alltihop.

Annat trevligt som står på dagordningen är att skicka en inbjudan till grannarna om att de är välkomna på glögg på söndag och att de btw då kan passa på att köpa en bok när de ändå är här. Om de vill. Annars måste de.

Jag ska också ta mig till den andra Bokiabutiken vi har i stan. Den första köpte ju fem böcker på stående fot i fredags, så självförtroendet borde vara gott, men jag tycker ändå att det är jobbigt att promota mig själv. Det gäller att spotta upp sig och bara göra det.

Tvi, tvi. Spott, spott. Jorå, det ska nog gå.

Denna ljuvliga bok rekommenderas varmt.

16 kommentarer:

Hanna Lans sa...

När det gäller att sälja in böcker utanför inköpstiderna, så kanske det är lättast att göra det med sin egen bok. Men när det gäller inköpskvällarna, då minsann ska vi stå där och representera hela föreingen! Det ser jag verkligen fram emot!

Och mitt releaseparty var fantastiskt, underbart! Som en bal på slottet. :)

Joanna Björkqvist sa...

Hanna: Det ser jag också fram emot!

Låter härligt - hoppas mitt också blir som en bal på slottet!

Andra intryck sa...

Det ser verkligen ljuvligt ut! Hoppas du får ett fantastiskt releaseparty!
Jag skulle gärna vilja köpa en signerad bok, är det möjligt? =)

Västgötskan sa...

He he! Jo, har man inte skrivit boken själv så kanske man föredrar festligheterna? Rolig "dam". :-D

Jojjo sa...

Så härligt, kul att boken är ute nu! Och systrarna Eisenman är mina bakgurus. Kan bara tänka mig att mingelmaten är lika bra!

Joanna Björkqvist sa...

Andra intryck: Tack så mycket - jag hoppas också det blir kanon! :)

Klart att du kan köpa en signerad bok! Klicka bara på länken i högerspalten, så kommer du till hemsidan och där finns en webshop! Lätt som en plätt! Skriva gärna vem jag ska signera den till, för du kanske inte vill att det ska stå Andra intryck? ;)

Västgötskan: Nog var hon lite rolig! :)

Jojjo: Det är verkligen en helt fantastisk bok!

Maria sa...

Mina grannar kommer oxå till mig på söndag för lite adventsfika.

Så du kanske ska skicka hit ett lass böcker ;)

Joanna Björkqvist sa...

Maria: Det vore väl något! :)

Anki sa...

Åh ha det så mysigt, både på release och glöggmyset!!

KRAM

Kati sa...

"Om de vill. Annars måste de."
Hahahaha! :)) Lycka till med promotandet. :P

Bubbel sa...

Det kommer gå sååå bra ska du se-upp med hakan och på´rom bara!:)

Joanna Björkqvist sa...

Anki: Det ska bli riktigt kul! KRAM!

Katarina: Visst är jag tydlig??? ;) Tack för lyckatillet! :)

Bubbel: TACK för fin peppning!

Duktiga Tjejen sa...

Jag vill ju vara dääääär, brööl!

Villa Frejas bokblogg sa...

Realesepartyt är helt klart en viktig del av boken. Kul att planera inför det.

Anneli Stålberg sa...

Det kommer att gå fullkomligt galant och du kommer att få en fantastisk fest! :)
Kram!

Joanna Björkqvist sa...

Duktiga Tjejen: Jag hade SÅÅÅ gärna haft dig här! Vi måste helt enkelt ses snart!

Husfrun: Helt sant! Det ska bli så mysigt!

Anneli: Jag hoppas du har helt, helt rätt! Kram!