Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 10 november 2011

Här är jag - analyserad

Fingerat hus. Huset på bilden har inget med texten att göra. Fniss.

Ibland är det skönt att få ägna några minuter per dygn åt något helt annat än min roman och allt som rör sig kring den. Jag såg att Maria hade gjort ett personlighetstest och bestämde mig för att kolla hur jag är innerst inne. Det visade sig stämma bättre än jag kunde tro, måste jag säga.

Det var inte alls enkelt att svara på alla frågor eftersom jag som vanligt tycker det mesta och har svårt att välja bort något. Ett typexempel på det är frågan om jag föredrar en spontan eller planerad aktivitet. Vi har alltid en massa inplanerade saker i almanackan, men om vi plötsligt hittar en lucka är det underbart att kunna göra något spontant.

Andra frågor var busenkla att svara på och ett klockrent exempel på det är frågan om jag är mer mjuk än hård eller tvärtom. Alla som känner mig drar antagligen rejält på munnen och ler lite överseende medan de minns alla mina känsloyttringar genom åren. I min kropp bor ungefär 0,1 % hårdhet. Jag skulle faktiskt tycka det var skönt med ett lite tuffare skal ibland.


Din personlighetstyp:
Populära och känsliga, med enastående social kompetens. Utåtriktade och empatiska. Uppriktiga och ärliga i sin strävan att förstå hur andra mår. Tycker i allmänhet inte om att vara ensamma. Ser allt ur ett mänskligt perspektiv och ogillar objektiv analys. Mycket framgångsrika i att hantera relationsproblem och att leda debatter. Vill vara till nytta för andra och sätter troligen andras väl före sitt eget.
Karriärer som skulle kunna passa dig:
Lärare, konsulter, psykologer, socialarbetare, personalvetare, präster, affärsbiträden, säljare, HR-personal, direktörer, eventkoordinatorer, politiker, diplomater, skribenter, skådespelare, designers, hemmafruar/hemmamän, musiker.


















När det gäller min personlighetstyp kan jag säga att det stämmer otäckt väl. Jag har bara en enda liten invändning och det är påståendet att jag ogillar objektiv analys. Så långt skulle jag inte vilja dra det. Det är säkert nyttigt att kunna analysera saker objektivt och inte blanda in sådant som egna erfarenheter och känslor, men jag är inte sådan. Jag lyssnar på mullret i min mage.

Om du blir sugen på att göra testet själv hittar du det här!

12 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Jag gjorde ett sådant test i våras och det stämde verkligen så himla bra att det var skrämmande. Som yrke skulle jag passa som jurist. (!) Nu gör jag det här testet så får vi se om det säger samma.

Hanna Lans sa...

Haha, nu har jag gjort testet. Och visst blev förslaget att jag skulle passa väl som jurist!

Marina sa...

Det fanns i alla fall en väldigt massa yrken att välja på!

Joanna Björkqvist sa...

Hanna: Så lustigt då! Det är ju lite kul med ett litet test då och då! Så man lär känna sig lite... ;)

Marina: Japp, det var onekligen en del, så det kanske inte var det mest intressanta, även om det stämmer bra mestadels allt det där, men personlighetsbeskrivningen kändes mer avgränsad! :)

♥ Carina ♥ sa...

Det är roligt med såna där test. Jag ska kolla in det senare :)
Önskar dig en fin dag!
Kram

Maria Engelwinge sa...

Visst stämmer det bra? Även yrkena tyckte jag stämmer på mig. Det är yrken jag haft eller funderat på att ha. Kul! Hade det stått slaktare, president, undersköterska, svetsare och gynekolog hade jag blivit väldigt skeptisk.

ansepanse sa...

:) nu har jag också gjort testet :)
personligheten stämmer märkvärdigt bra
kul :)
kramar

Desirée sa...

Du har en grej hos mig!

Åsa sa...

Gillar din person :) med el utan test!
Kramar Åsa

Västgötskan sa...

Låter som vi är ganska lika. (Säger jag utan att ha gjort testet). Ska väl inte ropa "hej"... Hi hi! :-)

Camilla sa...

Vilket roligt test. Det där ska jag prova :)
Kram!

Joanna Björkqvist sa...

Carina: Ja, nog är det lite kul att göra dem ibland! Får se om du delar med dig av ditt resultat! ;) Kram!

Maria: Haha, vilken brokig skara yrken du fick till där! Jag vet inte vilket som jag skulle tycka var allra värst, faktiskt... Skönt att man får välja! ;)

ansepanse: Vad kul att du också gjorde det och att det stämde! :) Kramar!

My Myself and I: Åh, vad du är snäll - tack så mycket! :)

Åsa: Det tackar jag så mycket för - så fint sagt! :) Kramar!

Västgötskan: Vad kul att vi är lika! Får se om du törs ta testet! ;)

Camilla: Gör det! Ska bli spännande att se hur det går för dig! :) Kram!