Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 4 november 2011

Korrekturläsning kontra Idol



Det är ju så att jag inte lever helt isolerat från resten av världen och när man ställs inför att korrekturläsa det egna manuset och att se på veckans utgåva av Idol blir just detta faktum synnerligen tydligt. Idol vinner. Hoppas TV4 jublar.

Oavsett hur hängiven jag är min egen författarkarriär är det bara fredagskväll en enda dag i veckan (har jag hört, kan det vara fel...?) och då är det Idol som gäller. Tycker kidsen. Och jag gillar Idol, särskilt när de sjunger så jag gråter och det händer inte alltför sällan.

Känns nästan sunt att lägga plottern (jo, jag snappar upp ett och annat ord minsann) åt sidan och mysa med familjen. Hoppas att ni alla njuter av fredagskvällen!

9 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Jag sitter och försöker peppa mig själv till att skriva 1.667 ord ... Istället vill jag fortsätta min spökjakt!

nillas liv på pinnen sa...

Well, du har ju hela natten till korrekturläsandet. =)

Pia sa...

Jo tack Joanna, jag myser!

Sitter med äldsta barnbarnet Emil, som är 7 år, och tittar på Idol och äter popcorn. Det kallar jag kärlek och mys på hög nivå.

Ha en fortsatt härlig kväll.. och Du, natten är lång! ;)

Kram

Joanna Björkqvist sa...

Hanna: Jag är ju så nyfiken på din spökjakt - ordjakt i all ära, men spöööken! :)

Nilla: Det blir alltid värre framåt natten! ;)

Pia: det är livskvalitet det! Njut!!!! Och yepp, natten går tunga fjät! :)

Anneli Stålberg sa...

Det är ju en minst lika viktig sysselsättning, att leva livet, tillsammans :)

Malla sa...

Ja, Idol är lite obligatoriskt :) Korrekturläsa kan du göra...idag? :)

Joanna Björkqvist sa...

Anneli: Visst är det så! :)

Malla: Japp, en liten stund i alla fall, för jag får besök hela helgen av en väninna jag inte sett på ett par år - knasig tajming... ;)

Anonym sa...

Roligt med utkastet, vad handlar det om?

Joanna Björkqvist sa...

Onemonkeyarmy: Min roman: http://joannasuniversum.blogspot.com/2011/10/det-fardiga-omslaget.html :)