Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 24 november 2011

Rakt ner i träsket


Jag trodde jag hade fullt upp redan innan, men nu lär jag inte få en enda sekund över att grubbla över livet. Och när jag ser det så låter läget plötsligt alldeles förträffligt, för det är så fruktansvärt jobbigt att fundera och grubbla för mycket.

Så mycket bättre, för att använda ett uttryck som ligger i tiden, att istället ägna sig åt bokstäver. Bokstäver piggar alltid upp. Sedan en timme är jag hopplöst fast i Wordfeudträsket. Det är sörjigt och besvärligt i början och nog blir jag lite matt, men det är ett mysigt träsk att klafsa runt i. Även om jag råkar få bokstäver som suger och motståndarna håvar in massor av poäng medan jag tappert försöker rädda mig från att drunkna.

Trampar ni också omkring i Wordfeudträsket, kära bloggvänner?

16 kommentarer:

Camilla sa...

Nä...har du också nu åkt dit?
Jag tänker: Så länge jag har kvar min gamla mobil är det omöjligt att jag kan åka dit.

Men jag kan tänka mig om jag köper en mobil som klarar av detta spel...ja..då åker jag säkert dit också. Som alla andra i min familj :)
Kram!

Joanna Björkqvist sa...

Camilla: Exakt så var det för mig! Jag bytte mobil i förrgår... :) Kram!

Västgötskan sa...

Inte ett dugg, då jag inte har en smartphone. Rätt skönt faktiskt, med tanke på att jag redan är en blogg- och fb-junkie! ;-)

anette sa...

Har varit helt besatt av wordfeud.
Men nu har jag tagit en paus, det är klart beroendeframkallande och göör skoj.
Ha en toppen dag Joanna
kram

Skrivarstudio ordOide' sa...

Oh....jaaaa!Spelar med brorsan som bor långt ifrån mig och det är lite kul eftersom vi nu nästan dagligen håller kontakt. Det finns ju en chatfunktion också!

Andra intryck sa...

JA! Vägrade att ladda ner det en lång tid men i söndags blev jag övertalad... Nu är jag beroende ;)

Anonym sa...

Jodå det är jag sen några veckor tillbaka - blev mäkta stolt häromdagen när jag lyckades damma in hela 112 poäng (personrekord!!) för ordet "växter"!:)

Sjubarnsmamma sa...

Jag är inte fast men det beror kanske på att jag inte spelar det ;-)

Åsa sa...

Hahha, neheeej, jag har en antik telefon ;-) och e nöjd med det :)tycker det är för mycket som tar upp min tid, så jag bör nog inte starta med EF :) eller en sån telefon :)
Kram på dig, snart e du superbra på det!

Joanna Björkqvist sa...

Västgötskan: Jag förstår dig, för nu är det kört... ;)

Anette: Det är lätt att fastna och hela tiden får mina motståndare massor av poäng medan jag kravlar omkring och då måste jag ju fortsätta! Ha en superfin torsdag! Kram!

Skrivarstudio: Jag spelar också med min bror! Och syster! :) Jättekul!

Andra intryck: Visst går det snabbt att bli fast! jag började ändå så sent som 6.15 i morse! ;)

bubbel: OJ!!! Så imponerande! Det var inte illa!!!! Jag brukar få typ 11 poäng hur jag än gör... ;)

Smulan: Börja inte om du inte vill fastna! ;)

Åsa: Det har jag med för två dagar sen - nu är jag hopplöst förlorad! ;) Kram!

Duktiga Tjejen sa...

Jag har redan tröttnat, för det tar så mycket tid. Spelar dock med min mamma och lägger nått ord per dygn med en kusin och en syster. Har spelat Alfapet hela livet, så kul är det ju.

Mitt rekord är 205 för ETT ord, och 385 är pappas rekord med mig. Galet.

Anonym sa...

Självklart har jag trillat dit... å jag trodde att det var jag som var den sista att göra det! ;)
Mie_UA

♥ Carina ♥ sa...

Jajamen! Jag är fast! Riktigt beroendeframkallande är det ;)

Joanna Björkqvist sa...

Duktiga Tjejen: Vilka siffror! Helt ofattbart! jag som får typ 180 på en helt spel när alla bokstäver är slut. jag har mycket att lära! Imponerande!

Mie: You're on! :)

Carina: Visst är det galet beroendeframkallande! Och jättekul!

Marina sa...

Nej, jag är inte där än...vet inte om jag skulle våga för jag vet precis vad som skulle hända - träskmonstret skulle bita sig fast med både tänder och klor...

Joanna Björkqvist sa...

Marina: Joru... Det är ett fördärv, det här... Det värsta är ju att det inte går att ignorera när man hör signalen på moiblen att någon skrivit ett nytt ord. Då måsta men genast svara med ett motdrag... Även om klockan är 1 på natten... Suck...