Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 27 november 2011

Första advent firas med post



Adventsstämningen känns inte så där jättetydligt, för det är regngrått och väldigt blåsigt ute och inte det minsta vintrigt alls. Fast jag klagar inte på det, för jag föredrar plusgrader framför minusgrader.

Det första ljuset är i alla fall tänt och det ser mysigt ut på morgonkvisten.

Idag kommer jag att gå till brevlådan med de första beställningarna av min bok och det känns riktigt, riktigt roligt. Om du också vill beställa ett exemplar av den rykande färska boken kan du göra det här.

Du kan också försöka vinna ett exemplar genom att vara med i min tävling som går ut vid midnatt. Allt om hur du ska göra då finns här.

Framåt kvällen får det bli glögg för första gången i år och det tycker jag alltid ger lite extra stämning, så jag hoppas att det blir så idag också. Dessutom blir detta mitt 600:e inlägg och det borde kanske firas det också, för det är faktiskt rätt mycket.

Har ni druckit glögg ännu?

7 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Grattis till den 600e inlägget!

Du som är journalist, kan du stenografi? I så fall skickar jag gärna över en bild på några almanackor jag hittat. Jag tror att det är stenografi i alla fall. Jag la in en bild på bloggen, men den har blivit väldigt suddig så jag är inte säker på att man kan se vad det står där.

Joanna Björkqvist sa...

Hanna: Tack! Det var inte så länge sedan du skrev ditt 600:e heller tror jag! :)

Nope, jag kan inte stenografi alls, tyvärr...

Andra intryck sa...

Jag har fuskat och redan druckit glögg... För stämningens skull ska jag dricka det idag också =) Och för att det är så gott förstås... ;)

Anneli Stålberg sa...

Det är så mysigt att tända det första ljuset. Fast det gäller att komma ihåg att släcka alla ljus också när man lämnar rummet.

Nu har jag beställt din bok och ser otroligt mycket fram emot att få hem den. Jag hoppas att du signerar den åt mig :)

Jag önskar dig all lycka med försäljningen!
Kram!

Joanna Björkqvist sa...

Andra intryck: Det är ett helt okej fusk! Man får ju göra vad man kan för att skapa lite stämning när det är så varmt och grönt ute! ;)

Anneli: Åh, vad kul att du beställt boken! Tyvärr hann jag inte få med den i postgången idag, för de har redan tömt lådan, men jag skickar den imorgon! Ska bli trevligt att signera den! Kram!

Lisbeth sa...

Oj 600 inlägg det var inte illa. Säger bara grattis. Jag startade min blogg i februari och skriver en gång om dagen så jag har en bit kvar. Vilken speciell och vacker ljusstake du. Kan den vara av äldre modell mån tro? Här blev det lite glögg i går kväll men tyvärr hade dom slut på årets variant den med kaffesmak. Får väl ställa sig i kö om man vill ha den. enligt mina nära källor ska den vara delikat. Få se om jag vinner annars lägger jag så klart in en beställning
Ha en fin fortsättning på dagen

Joanna Björkqvist sa...

Lisbeth: Jag började också med ett inlägg om dagen, men plötsligt började det bli flera... :) Ljusstaken kommer från Indiska och den är nog inte mer än kanske fyra-fem år... Det är tjocka fina trähjärtan som hänger och dinglar och det gillar jag!
Hoppas du också haft en fin dag!