Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 12 november 2011

Dagens roliga gåta


Jag brukar inte bombardera er med gåtor, men nu råkar det bli två dagar i rad. Den här är faktiskt så rolig att jag inte kan låta bli att lägga upp den. Dagens spännande och roliga gåta lyder:

Varför sticker det upp något mystiskt ur sonens jacka?

Den som kan gissa det rätta svaret kommer verkligen att förtjäna priset som är att jag skriver i din blogg att du är supersmart och grym på att gissa gåtor.

Jag tog bilden när vi var på promenad i Åsa som ligger ett par mil söderut. Där finns ett vackert naturreservat och fler bilder därifrån kommer lite senare. Vi fick en riktigt skön tur med helt klarblå himmel och en massa friska vindar.

Nu blir det grillad lax och minsann pommes frites till - det hör inte till vanligheterna.


6 kommentarer:

Sjubarnsmamma sa...

Kan det vara en gömd godispåse?

Maria sa...

Bullar!! det hjälpte lite mot kylvinden att inte hålla dem i en utsatt hand (han glömde säkert vantarna så här tidigt på säsongen..) Och de var säkert fortfarande varma så det blev gosigt att ha dem under jackan.
Och snart har jag fantiserat ihop en riktig novell om er utflykt :-)Vad gott det lät med lax!

♥ Carina ♥ sa...

En plastpåse med lördagsgodis ;)
Kram

Marina sa...

Det som var kvar i yoghurtburken!

Duktiga Tjejen sa...

Helt klart en påse nödproviant! Tänkte gissa som marina men det går ju inte så jag får dra till med en påse kakor! :)

Joanna Björkqvist sa...

Tack för era härliga gissningar!

Maria är den som är absolut närmast, för hon har gissat på rätt sak, men frågan var VARFÖR det det sticker upp något skumt och svaret på det skriver jag i ett nytt blogginlägg! Grattis, Maria!