Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 17 november 2011

Joanna på krigsstigen


Nu släpper jag allt intellektuellt och satsar på att ta fram jägar- och överlevnadsinstinkten istället. Det är dags för laserdome med söte sonen, hans klasskompisar och alla familjemedlemmar på årets första klassaktivitet. Jag hoppas innerligt att min familj och jag hamnar i samma lag och inte ska tävla mot varandra.

Att bli skjuten av sina barn går väl inte heller an, men jag tänker inte skjuta dem i alla fall. Hellre blir jag utan poäng. Tar jag leken/spelet/tävlingen för allvarligt? Inte då. Det låter ju bara för hemskt.

Jag har inte spelat laserdome sedan min möhippa 1997. Då såg jag ut så här.


Uppdatering: Det blev en svettig och rolig kväll där hela familjen var i samma lag, så vi skulle i möjligaste mån undvika att skjuta varandra för det ger bara minuspoäng - passade mig perfekt. Dottern sköt jag inte, för hon syntes så bra med sitt enorma fluffiga nästan självlysande hår (hon är väldigt blond och det är effektfullt i ljuset där), men stackars sonen smet om hörnet vid ett tillfälle och då skyndade jag mig att skjuta. "Men mamma!" hörde jag då muttrande från honom... Suck. Sorry.

Vi var 25 i vår omgång och skicklige sonen var näst bäst av allihop, medan jag kom som nummer 16. Jag sköt helt klart för många i mitt eget lag. Jag är inget att ha i strid. I knew it.

14 kommentarer:

Maria sa...

Vad kul attt du tittat in till mig på Marias Hörna - Njut av Livet ♥. Intressant blogg du har. Och du skriver bok mm. Ett intressant liv.
Skall nu titta runt lite till. Önskar dig en fin torsdagskväll.
Kram Maria

Ama de casa sa...

Klart du måste skjuta barnen! ALLT för att vinna!
:-D

anette sa...

Spännande känsla stresspirr i hela kroppen, ha så skoj.
Go for it !!!

kram

Västgötskan sa...

Det har jag ALDRIG spelat.. Ser lite mysko ut. Hi hi!

Klart man får skjuta sina barn! Tävlingsinstinkt Joanna, tävlingsinstinkt! De skulle aldrig tveka om de hade chansen att skjuta dig. De ska läras i tid! ;-)

Maria sa...

Ha det så roligt ;D

Madlar sa...

Fixade laser till jobbarkollegorna för ett tag sen. Först var de skeptiska o muttrade men efter några minuter med vapen i näven var det som om fan flög i dem. Rusade runt, vrålade högt när de fck in en träff på kompisens röv. Det finns en galen jägare även i en liten tant :)

Mallan sa...

Det är skitkul :-) Du skjuter ju inte ungarna på riktigt och jag tror du glömmer sådana tankar när det väl är igång :-)

britta bloggar sa...

Haha, vad roligt!

ansepanse sa...

skjut på allt som rör sig :D
Sv: "mina" spindlar får vara inne, jag är väldigt rädd om dem
kramar

Joanna Björkqvist sa...

Marias Hörna: Vi har ju lite samma tema; att njuta av livet, så det är ju kul att vi hittat varandra! Kram!

Ama de casa: Jag råkade skjuta min stackars son en gång när han kom runt hörnet och jag inte hann se att det var han och då morrade han "Men mamma!" Suck...

Anette: Det var verkligen stressigt och svettigt, men kul ändå! :) Kram!

Västgötskan: Då måste du testa någon gång, för det är faktiskt lite skoj! Men jag vill inte skjuta mina barn ens på skoj... MIn tävlingsinstinkt är dessutom extremt låg. :)

Maria: Tack, det blev en kul kväll! :)

Madlar: Haha, härligt att höra! Innerst inne är vi nog alla små barn som gillar att busa! ;)

Mallan: Dottern stack ut med sitt självlysande hår, så henne behövde jag inte skjuta av misstag och vi var i samma lag, så det hade ändå bara gett mig minuspoäng. Sonen var också i samma lag, men där råkade jag skjuta ändå en gång och fick rätt åt mig minuspoäng då... :)

britta bloggar: Det var faktiskt väldigt kul! Inte minst för barnen att se föräldrarna rusa runt och bli skjutna! :)

ansepanse: Tyvärr gjorde jag det... Jag skönt nästan lite mycket på dem i mitt eget lag, så hoppsan vad minuspoäng jag fick...

Anneli Stålberg sa...

Vilket roligt sammanträffande, jag hade också möhippa 1997 och var på laserdome. Det ser ut som om du också fick ha vita kläder. Alla utom jag hade svarta kläder, så jag blev ett lätt byte :D

Joanna Björkqvist sa...

Anneli: Det var ju lustigt! Laserdome var nästan helt nytt på den tiden! Jag hade faktiskt en jeansskjorta, men JAAA, jag syntes mycket väl! :)

Marina sa...

Detta är faktiskt något jag helt har missat, det känns inte som något jag absolut måste göra, men man vet ju aldrig...

Joanna Björkqvist sa...

Marina: Det är ju inget jag gjort om jag själv helt fritt fått välja, men det är ändå rätt roligt faktiskt. Det måste jag nog erkänna.