Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 10 november 2011

Solig tankepromenad


De vackra ängarna och i fjärran bondgårdar - halländsk idyll.

Det har varit, och är faktiskt fortfarande, en fantastisk höst. Ibland övergår sommaren abrupt i vinter och jag börjar genast att hacka tänder, men i år måste jag erkänna att det varit ovanligt varmt och inte ens speciellt regnigt. Visst har det varit grått och dimmigt, men hellre det.

Idag var det i alla fall otroligt vackert väder och jag passade på att lura ut sonen på en promenad igen. Där kunde vi gå och filosofera lite. Den översta bilden är tagen i slutet av vår gata som består av 23 hus och trots att vi har tre minuters promenad till skola, mataffär, fiskaffär, klädbutiker, zooaffär, vårdcentral och kyrka bor vi så här vackert lantligt.

Men även om det ser idylliskt ut just nu så kommer det inte att vara för evigt. Här, rakt över de vackra ängarna, kommer det att gå en motorväg om ett par år. Den var på planeringsstadiet sedan många år redan när vi flyttade hit för över tolv år sedan och nu är beslutet fattat sedan en tid tillbaka. Än så länge bor vi i alla fall väldigt vackert.

Dagens bokjobb har varit att jag har pratat med två trevliga människor på Bokia och butikschefen var intresserad av att sälja min bok i sin butik, men han ville inte ta in den oläst och det kan jag faktiskt förstå. Den kan ju faktiskt rent teoretiskt vara exakt hur bedrövlig som helst. Särskilt som jag bara är en liten egenutgivare som säkert fått nobben av 78 förlag för att boken suger fett.

Han kan ju inte veta att jag är så kaxig att jag helt struntar att skicka in den till en massa förlag för att jag inte orkar vänta. Jag menar, det är ju smått galet och så gör väl ingen? Host, host.        

3 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Hösten har verkligen varit ljuvlig i år. Lång - och därmed har den givit oss god tid att njuta den. Men snart börjar jag längta efter snö och riktig vinter :)

Duktiga Tjejen sa...

Håller helt med om hösten! Var ute på 30 min promenad med en kollega på lunchen och njöt.

Du jobbar på så duktigt med boken! Men du har väl skickat in den till förlag?! Jag gjorde det till massor men fick nobben. Helt klart hade jag hellre velat bli antagen, egenutgivning är för mig min plan B men jag blir impad när folk har det som plan A! Egentlign blir ju allt mycket mer som man vill... Det tar sån enorm tid bara!

Joanna Björkqvist sa...

Husfrun: Det kommer dröja lääänge innan jag längtar till snö - brrrr! ;)

Duktiga Tjejen: Vad härligt med en lunchpromenad - man måste passa på när solen är uppe!

Nope. Mitt långsamma babbliga megamanus på nästan 900 sidor skickade jag in för över ett år sedan, men den boken jag släpper nu har endast den allra djupaste grundstoryn gemensamt med det manuset. ALLT är ändrat. Denna variant bestämde jag mig för att ge ut direkt, så jag måste faktiskt säga att denna bok inte alls fått nobben av något förlag.