Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 21 november 2011

Måndagslistan


Veckorna går så otroligt fort att jag inte kan förstå att det är en hel vecka sedan jag satt här och funderade över vad som gör mig glad senast. Nu sitter jag här igen.

Måndagslistan är något som Jennyn har hittat på, för att fokusera på det positiva inför veckan som kommer och det tycker jag är en trevlig idé, så jag hänger gärna på.

Idag, måndag den 21 november, är jag glad över att:


  • mitt första författarporträtt var med i tidningen i lördags
  • höstfesten i Skara i lördags med 187 personer var så grymt rolig
  • jag fick en trevlig lunch med mina föräldrar igår innan de åkte hem efter att ha passat våra barn
  • det är sista veckan innan min roman Nära dig äntligen kommer från tryckeriet
  • jag redan fått in ett trettiotal beställningar på min bok
  • så många redan deltar i min tävling där jag lottar ut en signerad bok
  • de olika väggalmanackorna med fina foton jag gjorde förra veckan kommer med posten idag
  • det fortfarande är så milt och skönt ute
  • ytterligare en krönika av mig är med i tidningen imorgon
  • alla hotell inför vår resa till USA över nyår är bokade
  • mina svärföräldrar passar våra barn när vi ska på On stage på fredag
  • det är första advent på söndag
  • det strömmar så mycket energi och kärlek här i bloggvärlden
  • alla nära och kära är friska
  • jag har världens finaste familj


Jag tycker att det är underbart att det varje vecka finns så mycket härligt att glädja sig åt. Vad gör dig glad idag?



4 kommentarer:

Västgötskan sa...

Att min förkylning börjar släppa! (Och massa annat också såklart).

Ha en skön måndag. (Ja, visst går tiden ruskigt fort?!) :-O

Joanna Björkqvist sa...

Västgötskan: Jobbigt med sega förkylningar! Hoppas du får bli riktigt bra nu!

Ha en fin måndag du med och ja, tiden går faktiskt för fort just nu! Suck!

anette sa...

Att jag just nu har lite tid över så att jag kan läsa lite bloggar och bara vara, efter några dagar på resande fot och andra måsten.
Önskar dig en härlig avslutning på denna måndag.

kram

Joanna Björkqvist sa...

anette: Härligt att ha dig här igen! Ska kika in hos dig och se vad du haft för dig! ;) Kram!