Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 4 november 2011

Pirrpirr - det kom!



Som jag väntade! Jag skrev en krönika om godis, gjorde ett tiotal örhängen och städade undan på matbordet. Till slut började det bli lunchdags och eftersom det bara varit söte sonen och jag hemma idag, så slog vi till med en lunch på stan.

Vi behövde ändå åka in för att handla godis för 200 kronor till sonen. Hoppsan! Behövde vi det? Vad skrev jag nu? Visserligen har jag just idag skrivit en krönika om godis, men vem behöver handla godis för 200 spänn samtidigt och dessutom till en enda unge?

Men jodå, det finns en naturlig förklaring till allt och mer och detta kan ni läsa här. Checkarna höll nu på att gå ut så det var hög tid att lösa in dem mot ett par kilo godsaker.

Just som vi steg ut genom ytterdörren kom den gula postbilen om hörnet och jag skuttade på lätta fötter fram till brevbäraren som hade en enda sak till oss idag. En enda sak och den var tillräckligt stor för att kunna vara det jag var intresserad av, men jag vågade ändå inte riktigt ropa hej.

Ivrigt vände jag på den bruna vadderade påsen och jodå, det var rätt avsändare, så nu vore det väl knepigt om det inte var rätt innehåll? Jag öppnade snabbt och forcerat. Och där låg...

En bunt med småhäften!

Det hade jag inte väntat mig. Allt i bokbranschen utifrån ett författar-förlagsperspektiv är alltid helt nytt och oväntat för mig. Jag trodde att jag skulle få en bok som satt ihop. Med omslag och allt. Jag hade till och med mejlat för att fråga om jag skulle få omslaget också och det skulle jag. Men det låg inget i dagens post, så det fick bli ett nytt mejl.

Då fick jag veta att omslaget hade blivit lite försenat, så det lämnar tryckeriet idag istället. Det är inte borttappat - skönt.

Så nu sitter jag här och ska korrekturläsa ett knippe småhäften. Det är visst det som kallas plotter.

Idag tjuvstartar mina fina grannar chardonnaytimmen redan klockan 16 och då får jag slita mig en stund. Jag tror att jag ska ta med mig min fina bunt och läsa hela tiden visa dem!


12 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Men vad konstigt att få småhäften? Då kan man ju inte se hur det kommer att se ut. Fast visserligen får man väl en känsla ändå, men ett styck bok hade jag nog ändå förväntat mig och det hade varit enklare att föreställa sig slutresultatet. Hoppas att du inte hittar några fel öht!

Joanna Björkqvist sa...

Hanna: Tack för att du håller med mig! Och då har du ju ändå själv gett ut en bok! Känns konstigt, men jag får försöka läsa allt ändå! :)

Anonym sa...

Vilken tur att det kom! Mina erfarenheter med post från den ena dagen till nästa ... länge sedan jag slutade tro på det. God läsning nu!

Stor hälsning till sonen som måste vara vild av glädje. Jag skulle jubla stort över godis för 200 kr men nödvändigt... hmmm. Allt är relativt och kan således ibland vara "nödvändigt". Ha nu en riktig bra helg!

Anonym sa...

Hmmm ... jag hade också förväntat mig en bok. Det fick jag på Publit.Men Isaberg erbjöd inga överhuvudtaget, bok eller häfte. Men nu har jag ju också lärt mig något nytt! Kram! /Desirée

nillas liv på pinnen sa...

Spännande att den nästan är klar nu!
Jag kan knappt föreställa mig hur det kommer kännas...

♥ Carina ♥ sa...

Vad kul vännen! Det måste kännas gott (trots att det är små häften).
Snart har du den "riktiga" boken i din hand. Med omslag och allt :)
Kram

Anki sa...

Åååh vilken känsla!!!

Grattis-kramar! <3

Joanna Björkqvist sa...

Helena: Japp, tur att posten kom fram i tid! Sonen är jublande glad över sina sina 200 kr i godis! Minns väl de 200 från i våras! :)

Desirée: Vi lär oss hela tiden! Så är det visst jämt! :)

Nilla: Inte jag heller än, eftersom jag ännu inte håller den i min famn (en bunt småhäften ju!)... Men vi väntar troget, jag med min rosa och du med din i beige... :)

Carina: Cam't wait! Känns helt surrealistiskt! Kram!

Anki: Lite härligt känns det ändå! :) Tackkramar!

Malla sa...

Underbart! Det skulle jag vilja vara med om en dag...en egen bok! :)
Men jag har inget att skriva om ;)

Anette sa...

Åh lyckos dig vännen ♥ Din alldeles egna bok. Vill ha !!!!!


Kramar

Anonym sa...

Åååå, så spännande!!

Joanna Björkqvist sa...

Malla: Dagen asgarv!!!! Det har du ju!!!!

@nette: Lite mysigt känns det faktiskt! ;)

Mie: Visst är det?! :)