Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 18 november 2011

Joanna - ett krulligt får?



Jag vet inte hur jag ska ta det här, faktiskt. Är det nu jag ska bryta ihop? Eller ska jag nöja mig med att bita ihop och hålla mitt krulliga huvud högt?

Okej, ni är förvirrade. Vad menar jag egentligen? Lugn, lugn, jag ska förklara.

Titta noga på den översta bilden. Inläggsbilden föreställer mig. Jo, det är sant. Det är en människa på bilden och det är inte vilken människa som helst utan det råkar vara jag, som dessutom är nyklippt. Jag ser ut ungefär sådär.

Det är nu ni ska begrunda vad Blogger tror att ni kanske också gillar. Blogger föreslår att ni kanske skulle vilja läsa om när vi hade en hornuggla på besök eller när björnarna busade på Skansen. Ytterligare ett inlägg om den vackra ugglan kanske också faller er i smaken? Förslagen avslutas med den vita ulltotten Alice, mina föräldrars bedårande lilla Bichon Frisé.

Ursäkta mig, men alla de där fyra förslagen är DJUR! Det kan knappast vara en slump, för fyra av fyra är mer än en slump. Det är uträknat. Så bara för att ni kikar på det där inlägget med min nya fluffiga pälsliknande frisyr (fårskalle?) så borde ni gilla mina andra djurinlägg. Och de är ändå rätt få jämfört med allt annat jag skriver om.

Att det finns klar logik i min slutledning bekräftas brutalt av bilden här bredvid. När jag skrev om de senaste awarderna jag fick kom det fyra förslag på andra inlägg om just awarder.

Jo, minsann. Går det att tolka det faktum att Blogger föreslår fyra djurinlägg annorlunda än jag gjort? Om det är möjligt - please tell me!

I morse struntade jag i att borsta ullen håret och nu ska jag äta lite gott gräs god lunch ...

6 kommentarer:

Marina sa...

Ursäkta en som inte förstår så mycket alla gånger - väljs dom där fyra ut "slumpmässigt" vid varje inlägg?

Villa Frejas bokblogg sa...

Lika klappvänlig, go och mysig som en hund kanske de tänkte?
Ha en kanonfin kväll.

Västgötskan sa...

Ha ha! Ursäkta att jag skrattar, men du är rolig du... :-)

Jag har ju sagt att jag är AVIS på dina lockar. Inget får så långt jag kan se!
Trevlig helg.

Joanna Björkqvist sa...

Marina: Jag tycker att mitt sista exempel säger allt och klickade dessutom på det två gånger för att kolla...

Däremot så tror jag, hoppas jag, att det kan vara så att när det bara står award som etikett, så tar den bara det. De andra inläggen kan ju haft gemensam etikett och mest råkat hamna ihop. Jag kan ju kategorisera alla de där sakerna under trevligheter t ex... Och så kanske den läser av det...?

Husfrun: Det var ju i alla fall snällt formulerat! :) Ha en toppenkväll du med!

Västgötskan: Du är snäll du! Jag tackar! Trevlig helg du med!

ansepanse sa...

hahaha - du är rolig
kramar

Joanna Björkqvist sa...

ansepanse: Tack! ;) Kramar!