Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 26 november 2011

Härlig kväll och mysig lördag




Det blev väldigt trevligt på On Stage i Scandinavium igår och en av tjejerna vi skulle träffa där hade beställt fyra böcker till sin bokcirkel så det var riktigt trevligt att böckerna hann komma innan vi skulle ses. Eftersom jag lärt mig av kloka och erfarna Hanna att man alltid ska ta med sig sin bok när man ska på tillställningar, så tog jag med mig ett par extra och sålde genast två till. Lönande afton!

Det kändes nervöst att signera böckerna för första gången och jag hade dessutom inte ätit på så länge att jag darrande tog den lite väl tjocka pennan och gjorde mitt bästa för att vara stadig på handen. Roligt nog tog en av köparna genast fram sin mobil och tog en bild på min allra första signering och lade ut på Facebook i samma stund som allt hände. Tekniken är kul!

Maten var jättegod igår kväll och allra godast var nog den flotta cheese caken. Alla artiserna var kanonbra; Darin, som ni ser på bilden, Sanne Salomonsen, Jill Johnsson, Peter Johansson (mycket bättre än sitt intetsägande namn!), Kate Ryan och inte minst grymt rolige Henrik Hjelt. Han fick oss att dansa vid våra platser och han var fruktansvärt rolig hela kvällen.

Strax efter midnatt drog Peter Siepen igång discot, men vi stannade bara en liten stund och det kändes lagom.

Idag ska söta dottern och jag åka in till Göteborg med två av våra närmaste väninnor. Nog är det fantastiskt att man via barnen kan få så underbara vänner att man inte förstår hur man klarade sig utan dem innan man visste att de fanns?


10 kommentarer:

Anki sa...

Åh vad härligt det låter allting!
Och vilken fin bild på dig!

Jag ser mycket fram emot min signerade bok!! Hur får jag den så fort som möjligt? :-)

KRAMAR och njut av er dag! <3

Ninas skrivarlya sa...

Vad härligt det låter! Vilken kväll. :)

Hanna Lans sa...

Vad bra att jag kunnat dela med mig av min stoooora erfarenhet! :)

Bubbel sa...

Vad roligt att allt var så trevligt, mitt hjärta tog ett glädjeskutt när jag läste ditt muntra inlägg!:) Hoppas ni får en härlig dag i Götlaborg!

Åsa Hellberg sa...

Heja, vad kul!

Villa Frejas bokblogg sa...

Det är så kul och häftigt att följa din resa med boken :)

Anonym sa...

Vilken underbar glädje jag fick i hjärtat nu! Jag är så himla glad för din skull!!
Dags att beställa en bok av dig tror jag minsann :)

kram

Joanna Björkqvist sa...

Anki: Det blev en jättefin dag! Hoppas du också har haft det!

Boken kan du beställa via webshopen på hemsidan, så kommer den till dig nästa vecka:

www.ordvandan.se

Kram!

Nina: Faktiskt helt magiskt! :)

Hanna: Och så är jag glad för det också! :)

Bubbel: Det blev en supermysig dag!

Åsa: Det var det verkligen! Lyx på hög nivå!

Husfrun: Kul att du är med på resan! :)

Stoffisen: vad gullig du är - tack för att du delar min glädjen! Så klart att du ska köpa en bok! :)

Kram!

mockapocka sa...

Jisses vad spännande med allt! Boksläpp, signering och möten med läsare...Jag skulle också vilja skriva en bok tror jag. I alla fall det som kommer efter skrivandet verkar kul. ;)

Joanna Björkqvist sa...

Mockapocka: Jag skulle mer än gärna köpa en bok av dig, så skriv den!!! :)