Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 14 november 2011

Måndagslistan


Förra veckan vid den här tiden var jag så grymt upptagen med att korrekturläsa mitt manus inför tryckningen att jag inte hann skriva en måndagslista förrän väldigt sent på kvällen och då kändes det som om det kvittade, så det blev ingen.

Men idag känner jag att det är dags igen. Det är Jennyn som börjat med dessa listor för att fokusera på bra saker inför vecka och det gillar jag.

Idag, måndag den 14 november, är jag glad över att:


  • vi fick en så mysig familjehelg då vi bara har umgåtts
  • jag lyckats städa av allt på mitt ateljéskrivbord och lagt sakerna i lådor
  • det fortfarande är plusgrader ute
  • min roman trycks just nu i Dalarna
  • jag har fått en klipptid hos min underbara frisör imorgon klockan 10
  • jag är bjuden till en väninna på tjejmys i morgon - en vanlig tisdag
  • min syster fyller år på onsdag och att vi bor grannar så jag lätt kan fira henne
  • hela familjen ska spela (säger man så?) Laserdome med sonens klass på torsdag
  • mina föräldrar kommer på besök på fredag och stannar två nätter
  • barnen, mamma och jag ska till Tjolöholms underbara julmarknad på fredag
  • käre maken och jag ska på höstfest på Skara Stadshotell på lördag
  • mina bloggläsare är så snälla och positiva
  • alla nära och kära är friska
  • jag har världens finaste familj


Tänk vad mycket det finns att vara glad åt och så mycket kul som händer varje vecka! Vad gör dig glad idag?

9 kommentarer:

Duktiga Tjejen sa...

Jag är så glad att din roman snart är hemma hos svenska folket! :)

Jag är oxå glad för att vi gör bebis, att det inte snöat än, att jag åtminstone kan GÅ efter skadan i rulltrappan i Venedig, att jag ska sova hos farsan ikväll som har klarat du ryggoperaration fint, för att Monki och jag har det så bra och att jag har fått ledigt med betalt 19-31 dec trots att jag inte har någon semester eftersom jag inte är anställd av företaget längre utan bemanning.

Västgötskan sa...

Var tacksam snabbt i så fall. Jag läste något om att ryska kylan var på väg! Brrr! :-P

anette sa...

Perfekt med en positiv veckolista :)
Ska nog ta och börja med det jag med.
Din "nya" blogg är även denna gång välkomnande. Jag är själv så svag för stenar, faktiskt bland det bästa jag vet.
Önskar dig en härlig och positiv dag
kram

Joanna Björkqvist sa...

Duktiga Tjejen: jag är också väldigt glad över romanens tillblivelse - snart har jag den i min hand! Och strax efter även du! :)

Vilka härliga saker du har att glädja dig åt!

Västgötskan: Jag såg också det. Ogilla!

Anette: Jag tycker faktiskt att det känns lite mysigt att skriva ner listan, för jag hamnar direkt i en känsla av att "jodå, det här blir en bra vecka igen".

Tack så mycket för fina ord om bloggens nya utseende! Jag älskar också stenar. Det är någon som fascinerar där, kanske att de är så mjuka i sin form samtidigt som de är så stenhårda...

Hoppas du får en finfin dag!

Varm kram!

Anonym sa...

Härligt med din positiva lista, den piggar upp och gör att man reflekterar över allt bra som finns i livet! Själv är jag glad idag för min underbara familj, makens födelsedag som vi ska fira och att jag fått äran att bli veckans bloggare. Önskar er en underbar vecka och väntar med spänning på din roman! kram kram

Fru Vallmo sa...

Vilken härlig lista du har skrivit! Jag kan glädja mig med dig och önskar dig en finfin måndag!

PS:Jag blev även glad att du lämnade en kommentar inne hos mig!
Thank you!♥
PSPS: Fin blogg du har, ska komma tillbaka ;)

Marina sa...

Vilken härlig vecka du har framför dig! Njut som bara den!

Joanna Björkqvist sa...

bubbel: Vad kul! Grattis! Fin bild på dig där också! ;) Kram kram!

Fru Vallmo: Tack själv - alltid kul att hitta nya trevliga bloggar! Och välkommen igen! :)

Marina: Japp, här ska njutas! Hoppas du gör detsamma!

Pia sa...

Vilken härlig lista Du skrivit ner för denna vecka!

Ett bra sätt att fokusera på det positiva livet!

Idag är jag glad för att jag varit på jobbet och har härliga arbetskamrater.
Att jag fått åka med en av mina fina väninnor för att gratulera min mamma som fyller 75 och för att hon är min mamma.
Att jag har underbara barn och barnbarn.
Att jag har en härlig relation med min ex-särbo och tycker så mycket om honom.
Att det finns så mycket härliga människor i min omgivning både irl och i cyberspace.
Helt enkelt att jag är jag!

Räcker det? ;)

Kram fina Du!