Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 26 november 2011

Matglad lördag i storstan


Det blev en härlig tur till Göteborg idag och det började dramatiskt när jag blev stoppad av polisen när jag körde in för att parkera i Nordstan. Det har hänt mig förut, för det är givetvis ett perfekt ställe att stå för att göra en nykterhetskontroll klockan 10 en lördagsförmiddag.

Då strömmar det så många bilar in där att det ändå blir kö för att få en parkeringslapp och medan man ändå väntar kan man ju passa på att blåsa lite. Det var nog åtta poliser där så inte en enda bilist kom undan. Söta dottern som alltid gillar när det händer oväntade saker blev genast glad när hon såg polisen komma fram till oss och jag som visste att jag inte druckit vin till frukost denna dag heller kände mig lugn.

- Blås så länge det piper, löd polisens uppmaning och just som luften verkligen, verkligen tog slut i mina lungor slutade det äntligen att pipa.

Efter en stund stod det NEG på dispalyen och det var ju positivt, så att säga.

- Det var bra för dig, sa polisen och log.

Jag svarade att det rent av var bra för alla och det höll han med om.


Den första vi såg när vi kom ner på torget inne i Nordstan var kreativa och finurliga Cornelia som gör underbara änglar att hänga i fönstren eller någon annanstans. Den här underbara julängeln köpte jag för två år sedan och de två nya är så fint inpackad att ni får se den först en annan dag. Shoppingen började så fint med dessa två nya skönheter som snart kommer att pryda vårt hem.


Lunch åt vi på Steinbrenner & Nyberg och visserligen är varmrätterna goda, men det är tårtbuffén man vill åt. Deras bakverk är helt ljuvliga och vackra som tavlor allihop. Vilken lyxlunch medan regnet öste ner utanför fönstret.



Två gigantiska maränger köpte vi med oss hem från NK och dem mumsade barnen gärna på eftermiddagsfika.



När dottern och jag kom hem igen hade flitige maken och duktige sonen arrangerat om att böcker i källaren så det inte skulle vara så vingliga högar och det tyckte jag var väldigt snällt av dig. De här fina högarna håller för att sitta på, så om ingen köper böckerna kan vi ha dem som soffa i källaren.



Det är inte heller så dumt, för vi har ingen där.

Imorgon vid midnatt går tävlingen, där du kan vinna en signerad bok ut. Var med och tävla! Om du inte vinner kan du köpa boken här på webshopen istället. Det kan också vara trevligt.

Tycker ju jag i alla fall.


7 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Vad snyggt staplat! Och vilken snygg pressbild det där skulle vara! Byt genast i Kungsbacka-Posten så passar du på att göra reklam för dig varje vecka utan att vara alltför påstridig. :)

Joanna Björkqvist sa...

Hanna: Skitsmart, rent ut sagt! Men det törs jag inte... :)

Lisbeth sa...

Härliga bilder man bjuds på. sitter här och tandvattnet rinner. Varför köpte jag inte hem något gott till ikväll. Den utbytta bilden kommer ju att funka kanon nu när du ska lansera dig själv. Väntar och ser om jag vinner annars får kreditkortet jobba och göra rätt för sig.
Ha en fin första advent

Ninas skrivarlya sa...

Om jag inte vinner så ska jag beställa boken direkt. Kan man få den signerad också? :)

Joanna Björkqvist sa...

Lisbeth: Jag önskar dig en ljuvlig första advent och nog blir det spännande att dra en vinnare! :)

Nina: Självklart signerar jag den gärna! :)

anette sa...

Härliga bilder :)
Kaxigt när du sitter på din bokhög
den gillar jag skarpt, du ser så lycklig ut.

Joanna Björkqvist sa...

Anette: Tack så mycket! Lite kul bild och jo, jag är faktiskt lycklig över att allt är klart så här långt! Nu gäller det bara att sälja! :)