Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 3 november 2011

Provtryck på väg - tjohoo!


Både jag och söte sonen är riktiga inomhusråttor. Vi trivs alltid allra bäst framför datorn och det är också där vi tillbringar den största delen av vårt vakna liv. Käre maken tycker dock att vi borde vistas ute mer och få både frisk luft och motion. Lätt att hålla med på ett intellektuellt plan, men det är nästan alltid fel väder; för kallt, för varmt, för regnigt, för halt, för mörk, för blåsigt...

I morse mejlade han mig från jobbet och där stod en enda mening.

"ta en långpromenad med sonen idag!"

En sprillans ny tvättstuga för båtar - fast båten får inte plats.
Inget trams med stor bokstav i början av meningen eller i sonens namn och heller inget trams i form av puss och kram och jag älskar dig och sånt larv, utan en ren och rak uppmaning. Då är det bäst att lyda, tänkte jag och tog på mig vinterjackan. Jag lyckades även få med både kameran och sonen i farten.

Eftersom det är så grått och trist ute tog jag vår lilla vattentäta kamera, men det blev många fina bilder ändå, för den är heller inte dum. Vi gick ner till vår kombinerade badstrand och båthamn och nu var alla båtar utom en uppdragna på land.

Sen gick vi genom en liten skog och där gjorde jag ett meddelande till er alla som jag sedan fotograferade. Eftersom jag är en retsam typ, så lägger jag inte upp bilden på meddelandet nu, utan det kommer lite senare ikväll, när ni har kämpar klart med det mesta för dagen och behöver muntras upp lite.

Efter en dryg timme kom vi äntligen hem igen och genast slog jag på datorn, förstås. Då började det pirra ordentligt i magen för i inkorgen låg ett mejl från tryckeriet. Jo, minsann.

Om inte Posten sölar till det (och det är tamesjutton säkrast för dem att de inte gör det!), så har jag mitt provtryck i handen i morgon, för idag postar de det i Falun.

Tänk att jag imorgon kommer att sitta med min egen bok i handen. Klar. Eller i alla fall klarish. Jag kan ju fortfarande hitta något korrfel eller så och då kan vi fixa det.

Jag känner på mig att det kommer att bli en grym fredag.


7 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande värre - hoppas inte Posten blir försenad! kram

Åsa Hellberg sa...

Tjoho!

Och vad nära vatten du bor. Ser härligt ut.

Joanna Björkqvist sa...

Bubbel: Det hoppas jag inte heller! Pirrigt!!! Kram!

Åsa: Verkligen tjoho! Underbart att äntligen få den på riktigt!

Ja, vi bor bara några minuter från vattnet, så det blir oftast dit vi går. Idag var det dessvärre inte alls lockande att ta sig ett litet dopp vid den fina sandstranden! ;)

Anonym sa...

WOW, vilken inledning på helgen liksom :-)

Joanna Björkqvist sa...

Helena: Ja, det går ju inte att tänka på något annat! :)

Jeanette sa...

Jag är precis som du, alltså en inomhusråtta. Jag tycker inte om att vara ute, vad ska man göra ute? Man kan ju inte promenera hur mycket som helst..

Joanna Björkqvist sa...

Jeanette: EXAKT min åsikt! :) Det får ju finnas gränser! ;)