Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 16 november 2010

Grattis, världens finaste syster!

Idag fyller min fina lillasyster år och jag minns hur spännande det var när mamma åkte till BB just denna dagen för 36 år sedan. Äntligen skulle vi få se vad som gömde sig inne i den runda magen!

Jag hade redan två bröder och tänkte att jag inte behövde en tredje, utan önskade mig så innerligt en liten syster att leka med. Och så kom hon! Den fina lilla flickan, som såg ut som en docka!

Idag bor vi grannar och kan fortfarande leka med varandra. Vilken underbar dag det var när telefonen ringde och i andra änden hörde jag en välbekant och glad röst:

- Hej, jag tänkte att du kanske vill prata lite med din nya granne!

Budgivningen var så dramatisk att jag inte riktigt vågade tro att det skulle gå vägen, men jag hoppades och höll tummarna, så jag knappt kunde tänka på något annat. Och plötsligt var det klart! Tjoho, vilken lycka!

Det är otroligt lyxigt att ha varandra så nära. Ibland kostar vi på oss ett busglas mitt i veckan och det har vi kommit på är den godaste sorten. Det gäller att ta tillvara på varandra så länge man har varann...

Det är också väldigt roligt att barnen får växa upp så nära varandra och vara kusiner även till vardags och inte bara till fest några gånger per år.

Tre paket blir det idag och jag undrar om hon kan gissa vad det är i något av dem, när hon ser dem på bild.

Tusen pussar på din dag, finaste syster, så ses vi i eftermiddag!

Inga kommentarer: