Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 11 oktober 2013

Käre maken fyller år!


Vilken härlig dag det har varit. Vi började med att sjunga för käre maken, aka pappan i familjen, redan 6.45 och så fick han en massa fina presenter av oss alla. Fokus i år har varit på att han ska ha kul i Namibia även om det inte blåser och därför var presenterna av den sorten.

Han fick böcker att läsa om det är vindstilla, en kortlek att roa sig med om det inte blåser och ett örngott att luta sitt trötta huvud emot efter en hård dag.

Kortleken var lite kul för på baksidan var förstås han själv när han surfar, men de klädda korten var lite speciella. Knekten i spader, klöver, ruter och hjärter var söte sonen, damen av alla de sorter var jag, kungen var käre maken och esset var söta dottern. Det blev en väldigt kul kortlek, måste jag säga.

På eftermiddagen kom mina svärföräldrar för att fira sin fine son och vädret var så härligt att vi kunde dricka champagne och njuta av tilltugg utomhus. Helt underbart och ännu ett tillfälle för mig att använda mig av det strålande portabla bordet jag fick när jag fyllde år för två veckor sedan.

Vi började som sagt kvällen med skumpa och tilltugg men sedan följde en trerätters meny bestående av en varmrökt laxröra på hjärtformat rågbröd, grillat kött eller grillad lax med rotsaker och slutligen en pannacotta på havreflarnsbotten. Till varmrätten bjöds det på 16-årigt rödvin, så det kändes lite extra flott.

Jag kan tycka att det är tur att vi fyller år, så vi får en anledning att både träffas, fira och njuta av livet.

Det har vi verkligen gjort idag.








2 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Grattis till mannen. Vilken rolig kortlek. Kram.

Jeanette sa...

Vilken underbart rolig kortlek!