Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 2 april 2017

Vackra drinkbilder


När fredagen kommer tycker jag att det är mysigt med en drink eller ett glas vin. Arbetsveckan är sällan helt slut för någon som frilansar så mycket som jag gör, men jag försöker ändå att hålla just fredagskvällarna fria från arbete.

Eftersom vi bor som vi gör tycker jag att det är trevligt att ställa det jag tänker dricka på altanräcket. Allt som redan är gott blir liksom ännu godare med lite hav och himmel på toppen av allt.

En favorit som jag verkligen älskar är mojito och den kan man göra på så många olika sätt. Eftersom jag hade en fin färsk mynta som klarade sig från ena fredagen till den andra, och rent av till den tredje, kom det att bli tre olika drinkar. Eller ja, så värst olika var de väl inte rent drinkmässigt två av veckorna, utan ingredienserna var samma men pyntet, det vill säga frukten, var olika från den ena veckan till den andra.

Vanligen ska man ha rom och det brukar jag ha, men de här fruktigaste gångerna fick det bli Hallands fläder, Roses lime och fruktsoda tillsammans med fina fräscha frukter och mynta.

Men en klassisk mojito med rom och lime, utan annan invaderande frukt, hann vi också med!

Lika gott som vackert varje fredag!






2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Bilderna är fina, det ser gott ut!

Joanna Björkqvist sa...

Tusen tack, Eva-Lotta, det var supergott!