Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 9 juni 2014

Paus på Liseberg


Mitt i allt städande och pysslande inför husvisningen imorgon tog vi en välbehövlig paus och for till Liseberg. Där hade barnen och jag en helt underbar dag tillsammans med en av mina härliga väninnor, som var på besök från Stockholm.


De modiga barnen och den exakt lika modiga väninnan åkte allt, inklusive nya Helix som skruvar sig fram genom landskapet, medan jag stod tappert och väntade på att få se dem komma farande längs rälsen. Plötsligt dök de upp och mot en klarblå himmel fångade jag dem på bild just som de var helt uppochner. Hur otäckt det än såg ut var de mycket nöjda med turen och tyckte att det var jättekul att äntligen fått åka sommarens stora nyhet.


Personligen imponerade jag på både mig själv och mitt sällskap genom att åka Göteborgshjulet. Det var fantastiskt att få så vacker utsikt över hela staden, men jag erkänner gärna att det var mycket läskigt att sitta och dingla allra högst upp i flera minuter medan hjulet stod stilla för att släppa av passagerare längst ner i hjulet. Hu!





Inga kommentarer: