Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 21 juni 2014

Midsommar och sommarsolstånd


Vilken underbar midsommarafton vi hade igår. Det var lite bitterljuvt för det var femtonde gången vi firade midsommar i vårt härliga hus och det var också den sista. När vi flyttade in 1999 var det just i midsommarveckan, så första året stod det flyttkartonger överallt, men firade gjorde vi i alla fall.

Nu är cirkeln sluten och vi fick fira en sista gång med underbara vänner, fantastisk mat och härligt väder. Vi började redan vid 12.30 och till lunchen åt vi massor av godsaker och sjöng snapsvisor så vackert att ögonen nästan tårades. I kanon som funkade hela vägen, så tjusigt var det minsann.

Dans kring midsommarstången hann vi också med på eftermiddagen och senare på kvällen grillade vi och satt och njöt på altanen ända fram på småtimmarna.

Det blev verkligen en perfekt dag på alla sätt och jag är så tacksam över att våra fina vänner ville dela denna midsommarafton med oss. Om nästa års firande vet vi ju ännu ingenting, så det ska bli spännande att se hur vi gör då.

Idag är det sommarsolståndet och det vill jag också fira. Soligt och vackert är det, efter ett makalöst skyfall i förmiddags, och kanske sitter jag på altanen lika länge ikväll.

Det gäller att passa på...


3 kommentarer:

Catharina Illes sa...

Och på det första firandet i nya huset var vi faktiskt med bland kartongerna. har för mig att det spelades pingis i vardagsrummet framåt natten..... :-)

Joanna Björkqvist sa...

Jaaaaa, Catharina!!! Tänkte faktiskt på er när jag skrev detta!!!!!!

Ezter sa...

Så härligt ni haft det!