Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 28 mars 2012

Gömda krokusar blev det


För många år sedan planterade jag krokuslökar mellan buskarna ut mot gatan. Jag tänkte att de skulle lysa upp fint i väntan på att buskarna skulle få sina gröna blad. Jodå, tanken var god.

Problemet är bara att buskarna har vuxit sig så yviga att de arma så blommorna knappt syns. Man kommer nämligen inte ens in med gräsklipparen där, så gräset är väldigt högt, även om det så här års mest ligger ner, och där kämpar de små krokusarna sig fram.

Det är ju ganska spännande att trädgården under årens lopp  ordnar sig själv som den vill. Jag tänkte en sak, medan den tänkte en annan.

Trädgården vann.

7 kommentarer:

Maria Engelwinge sa...

Hej älskade vän! Jösses vilka fina bilder från biltvätten! Hoppas du mår någorlunda. Jag njuter av våren och scrappandet och tänker på dig, ofta. Massor med pussar och kramar <3

Anonym sa...

Mm, detta med växtrikets egna lagar. Jag har inte gröna fingrar, och det är väl lika bra. För jag klara inte av en vinnande buske *S*

Stor kram du fina!

Marina sa...

Precis så ska en trevlig trädgård se ut!

Vero sa...

Det är härligt med att man inte heller kan styra över trädgården.

Ha en fin dag!

Anonym sa...

Det är lite det som är charmen med en trädgård, att den lever sitt egna lilla liv också. *kram*

LillaTuss sa...

Det ska inte vara FÖR perfekt och det är väl fantastiskt att naturen ordnar det själv. Med skydd av buskarna kanske blommorna blommar längre

Carita Liljendahl sa...

Fint är det ändå! Ungefär som då forsythian blommar på bar kvist!