Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 16 mars 2012

Den oundvikliga dagen



Då är den här. Den oundvikliga dagen. Dagen vi inte kommer undan hur osannolik eller verklighetsfrämmande den än känns.

Jag har aldrig tänkt att jag ska behöva uppleva den. Den fanns inte i min oskuldsfulla värld. Jag och min älskade storebror har alltid haft varandra och så trodde jag att det skulle vara för evigt. Jag förutsatte det. Inget annat föresvävade mig. Idag blir det tydligare än någonsin att jag hade fel.

Kärleken är egoistisk och den vill fånga, äga och hålla kvar. Men kärleken låter sig inte begränsas. Den svävar i en dimension vi inte kan förstå. I en tid som inte är vår. I en verklighet bortom den reella verkligheten dansar den på lätta fötter. Iväg från oss. Mot ljuset.

Samtidigt som den innesluter oss i sin varma famn. För alltid tillsammans. Det är en självklarhet på ett djupare plan, för vi hör ihop på ett sätt som tid och rum inte kan påverka och hör för alltid samman - i evigheters evighet. Om än inte på jorden.

Smärtan är olidlig.

28 kommentarer:

Maria sa...

Jag finns med dig i tanken ♥

Villa Frejas bokblogg sa...

Du skriver så fint och jag blir alldeles varm och tårögd. Tänker på dig.
Kram.

Anette sa...

Tänker på dig och de dina idag ♥
Massor med kärlek ♥

Marina sa...

Kram!

LillaTuss sa...

Mina varmaste tankar till dig ♥

Anna sa...

Sänder alla mina tankar till dig!

Anonym sa...

Tänker på dig, kram!!

Anonym sa...

Tänker på dig... *kram*

Vero sa...

Stor kram

Ninas skrivarlya sa...

Alla mina tankar är med dig och din familj idag. ♥

Kram!

Agneta sa...

Tänker på dig.

Sjubarnsmamma sa...

Du finns i mina tankar. Skickar stora varma styrkekramar till dig.

Andra intryck sa...

Tänker på dig.

Duktiga Tjejen sa...

Tänker på dig!!

Åsa sa...

Styrkekramar till dig <3
Kram Å

Linas drake sa...

Jag tänker mycket på dig och de dina. Hoppas att den här dagen ändå blir fin för er.
Styrkekramar!

Anneli Stålberg sa...

Jag tänker på er idag!
Många varma styrkekramar!

Maria sa...

Å vännen...det svåraste av alla dagar. Men tänk att han ALLTID är med dig och du med honom, Kram från Maria ♥

Hanna Lans sa...

Rara du! Jag har försökt läsa så mycket det bara går de korta stunder jag har internet. Jag tänker på dig och din familj! Jag hoppas verkligen att dagen var fin och fylld av kärlek!

Jeanette sa...

Du behöver många kramar i dag så här kommer en kram till.
KRAM

RackarTuss sa...

Åh.... begravning idag.

Unknown sa...

Tänker så mycket på er! <3

Kram!

anette sa...

Varmaste kramen, jag tänker på er ...

Mångmamma sa...

I evigheters, evighet ska våra "mistade" finnas hos oss!
Hos dig - en bror.
Hos mig - en son!
Frid över dem! <3

Camilla sa...

Tänker på er,ska du veta.
Kram!

Joanna Björkqvist sa...

Tack så jättemycket, fina ni, för att ni fanns hos mig med era tankar. Dagen blev ljusare än jag vågade tro, faktiskt...

Varm kram till er!

Hökis sa...

Gripande...
Jag läste en fin rad för ett tag sedan som jag vill dela med mig till dig mitt i allt det svåra:

sorg är också en sorts kärlek...

Bubbel sa...

Du uttrycker dig så vacker Joanna, hoppas allt går bra för er! Stor kram och varma tankar Bubbel