Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 19 januari 2016

Vacker vintervit värld



I morse hjälptes käre maken och jag åt att skotta i två timmar för undanröja det värsta efter nattens snöfall. Det var slitigt för snön var rejält tung och det hade kommit mängder. Det är underbart att ha en gigantisk altan men när den måste skottas önskar man att den var aningen mindre. Men vad annat kan man vänta? Det är vinter och dessutom skottår, så det är bara att skotta på och se glad ut!

Mötet som jag skulle åka in på i Göteborg blev inställt på grund av snökaoset så istället har jag jobbat hemma hela dagen. Det passade ganska bra för på dagen blev det riktigt fint väder och jag kunde smita ut vid ett par tillfällen och fotografera lite. Ett kort tag var det till och med klarblå himmel rakt över oss - trevligt!



Även om jag utan tvekan föredrar sommaren framför vintern måste jag erkänna att det är vackert med all snö just nu. Det är vi inte bortskämda med på våra breddgrader.


I söndags gick vi till och med en promenad på isen i Kungsbackafjorden, hela familjen. Det törs vi inte idag. Det går snabbt när isarna blir förrädiska efter att ha varit stabila...


Nu börjar det märkas att det är ljusare längre på eftermiddagarna och det tycker jag är ett så stort framsteg. Det är bara den 19 januari, men jag säger som Skorpan:

- Jag ser ljuset!




1 kommentar:

Ezter sa...

Vinter är vackert på bild, men ett elände annars. Nu ska jag halka iväg med bilen till jobbet. Småvägar i 1½ mil.