Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 20 maj 2015

Äppelblomster vackrast av alla?


Åh, så underbart det är i vår nya trädgård nu! Det finns (efter vad jag har sett hittills) inte en enda planterad blomma. Inte en liten rabatt i något hörn av trädgården. Ingen nyfiken snödroppe, påsklilja eller tulpan har tittat fram på vårkanten.

Men vi har tre olika sorters äppelträd med tre olika sorters blommor.

Och de är så bedövande vackra att de (åtminstone den här säsongen - innan jag hinner plantera egna blommor inför nästa vår) gör att jag överser med det mesta.

Ett hundratal bilder tog jag idag. Detta är bara några och ingen av dem är det minsta manipulerad.

Nog är de förtjusande?












2 kommentarer:

Ezter sa...

De absolut vackraste blommor som finns!

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Alltså äppleblom och körsbärsblom är bland det vackraste som finns. Synd bara att det är så himla kort period. Jag hade velat kunna njuta av det betydligt längre.

Har precis mejlat dig, angående boken:)
Kram