Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 2 oktober 2011

Shit, vad äckligt!


Jag tog ett glas ur köksskåpet och hällde i alldeles nygjort bubbelvatten. Törstig som jag var drack jag två rejäla klunkar i en flygande fläng. När jag är lite törstig använder jag gärna glasen som vi har fått på McDonalds genom åren. De är lagom stora och fina i färgerna.

Konstigt att det smakar citron, tänkte jag, och luktade ner i glaset. Det luktade svagt av citron också. Jag höll upp glaset och kikade på sidorna, så att det var diskat, men jo, det såg rätt rent ut.

När jag tittade lite längre ner sekunden senare höll jag på att svimma. Där i botten låg en rejäl och numera missfärgad citronklyfta. Den hade fastnat i den lilla utbuktningen som är i botten.

Vi använder nämligen gärna dessa glas till våra goda drinkar också och det antal GT (ginåtonic, alltså, inte tidningen!) som befunnit sig i glaset är ett ganska runt antal.

Det äckligaste var att glaset varit i diskmaskinen och alltså översköljts med starkt och frätande maskindiskmedel. Detta måste citronen sugit åt sig, så det kändes superläskigt att ha druckit bubbelvattnet.

Det var nästan så jag kände för att kräkas, men eftersom jag avskyr det, så lät jag bli.

Jag tyckte att kände hur det började fräta nere i magsäcken så fort jag såg den gamla citronen, men det måste ha varit ren inbillning...

Eller?

11 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Nämen fy!!! Hua!
Jag förstår att du hade känslan av frät i magen! Hoppas den fortfarande är intakt!!
Jag hittade en gång en STOR larv i en kopp som sekunderna senare skulle fyllas med kaffe. Numera tittar jag alltid i glas och muggar innan jag fyller på. Hade jag fått en larv i munnen hade jag inte bara kräkts utan säkert också dött av äckelkänsla. Yachk!

MEN nog om det, ha en härlig söndag!! Kram!

Mallan sa...

Åh nej fy!Gå och kräk ögonaböj!

Desirée sa...

Urk. Samma hände min pappa, fast i en köpt vattenflaska. Han såg en märklig grej i den när han druckit upp allt vatten. Han skickade den på analys och en citron det var!

Anette sa...

Blääääääääääääää...................spyyyyyyyyyyyyyyyyyyy nu du ;)



kramar

Tankar vid midnatt sa...

Uschm, men det kan inte vara så många bakterier som växt i sura miljön, svara jag som den praktiska tanten jag tråkigt nog är. Fixar du detta så blir det ingen magsjuka för dig i vinter!!!
Titta in till mig, jag har något till dig!
Söndagskram

Stoffe sa...

håller med Mallan GÅ OCH KRÄK ;)

Joanna Björkqvist sa...

Angelica: Usch för larver! Det hade jag en i kexlådan för någon vecka sedan och då hade jag kvällen innan ätit av kexen - usch!!!

Mallan: Jag försökte faktiskt, men det gick bara inte. Jag förstår inte hur bulimikerna bär sig åt....

My myself and I: USCH! I en köpt flaska dessutom! Stackars din pappa!!!

Joanna Björkqvist sa...

@nette: Det gick inte att spy - jag kan verkligen inte! Hela kroppen talar om att jag hatar att kräkas och vägrar...

Tankar vid midnatt_ Tack så mycket för dina tröstande ord - det känns alltid lite bättre när man får höra något lugnande! :)

Och TACK för awarden - den ska jag snart ta mig an! Både snällt och kul!!!

Söndagskram tebax!

Stoffe: Önskar jag kunde... Går bara inte...

♥ Sanna ♥ sa...

Förstår att du mådde illa egentligen helt sjukt att den kunde ha fastnat så ....
Men det borde inte vara ngn fara ??? Men lite läskigt ändå ..
Hoppas att mage mår ok och tack för kommentar hos mig så jag hittat hit :)
Kram

Joanna Björkqvist sa...

Sanna: Nej, det är nog ingen fara, för som min mamma, som är distriktssköterska och den jag ringer i alla möjliga sjukhusärenden, sa att diskmaskinen ju har ett sköljprogram också, så de flesta diskmedelsresterna borde vara borta...

Och jag mår bra fortfarande! :) Kram!

Anonym sa...

Tvi vale - spotta, fräs och borsta tänderna bums!!

Minns när jag fick en rostig spik i en hallonsoda...behöver nog inte påpeka att den läsken går tvärbort numera..hua!!