Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 22 oktober 2011

Myspys i pysselstugan

Här har jag faktiskt gjort ett helt dussin matchande vinglasmarkörer om
man ska ha större fester och riskerar att blanda ihop glasen ännu mer!

Andra helgen i december ska jag ha mina smycken till försäljning i Partille och nu har jag börjat kika över vad jag kan behöva göra mer av. Jag tog med mig söta dottern och åkte till Lilla pärlan, som är en helt underbar butik alldeles vid havet i Åsa, som är en bedårande charmig ort i Kungsbacka kommun.

Dotterns fina produktion för dagen.

Malin som har butiken är en härligt kreativ och positiv tjej och hon har butiken i den egna källaren och det är verkligen ett paradis för alla som älskar att göra egna smycken. Vi skulle bara åka en snabbis idag, för det var bara några få saker jag behövde komplettera med. Jotack. Den har vi hört förr.

Sexpack kan vara så mycket - det här är i min smak.

Jag kom som vanligt ut med dubbelt så mycket som det var tänkt och en del har jag och dottern redan pysslat upp.

Det är kul att få sådan fin respons på vinglasmarkörerna från er, för jag tycker att de är helt oumbärliga och eftersom jag sålt av de flesta med silverfärgade figurer gjorde jag idag några till. Jag säljer dem i sexpack, så det är viktigt att de passar ihop.



Det brukar vara bra julklappar så jag måste ha ett litet lager inför Partillehelgen, som jag givetvis återkommer till med mer information när det närmar sig.



Efter detta mysiga lördagsarbete blir det nu hemmagjord pizza och ett glas vitt. Hoppas ni alla har en underbar lördag!

9 kommentarer:

Mallan sa...

Åh vad sugen jag blir på att sätta mig och pyssla, men jag hinner ju aldrig :-( Du gör jättefina grejor, armbandet jag vann av dig sitter på i stort sett dagligen :-) Fint på bloggen har du fått också! Kram

Joanna Björkqvist sa...

Mallan: Det ÄR svårt att prioritera pyssel! Lite bra att jag har försäljningen i Partille som morot, för då måste jag ju ha fina grejer att sälja!

Vad glad jag blir över att du använder armbandet - KUL!!!

Tack för fina ord om bloggen också! Kram!

Anonym sa...

Men vad roligt att du har så många strängar på din lyra. Vad gör du INTE? :-)

Joanna Björkqvist sa...

Helena: Jag gör nästan allt utom sportar! ;) Målar, tecknar, skriver, skrattar... ;)

Anna sa...

Åhh vilka fina vinglassmycken, pyssel är så kul men har inte kommit igång med de ännu.
Ska läsa lite mer hos dig :)
Ha en bra söndag! kram

Marina sa...

Jätteläckra grejor! Vem vet, det kanske kan gå att handla något på "postorder"...??

Joanna Björkqvist sa...

Anna: Tusen tack och visst är det kul att pyssla lite!
Ha en fin söndag du med! Kram!

Marina: Tack så mycket och absolut! Det går ju fint att posta så här små saker även till andra länder! :)

Ninas skrivarlya sa...

Oj så fina saker du gör. Nu blir jag också lite pysselsugen, och kanske jag tar fram min "pysselpåse" när jag är klar med uppsatsen. :)

Joanna Björkqvist sa...

Nina: Tack så mycket - alltid kul att pyssla, men det tar ju tid, så jag förstår att du inte hinner just nu. Håller tummarna för tiden efter uppsatsen! :)