Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 30 september 2011

Vänner är spindlar i mitt livsnät

Fördelen med en dimmig morgon är att de
tjusiga spindelnäten syns tydligt...

Den här helgen skulle det varit SM i Speed Vindsurfing, men eftersom vindprognosen är för dålig blev det inställt i onsdags. Det betyder att tävlingen automatiskt flyttas till nästa helg och då var vi egentligen bortbjudna till fina vänner ett par mil bort.

Det var otroligt grått imorse.
Det går inte att ha en massa hungriga och övernattande vindsurfare på besök när man själv är på en annan fest, så vi fick hastigt och lustigt styra om det hela. Eftersom vi alla är uppbokade långt i förväg var jag orolig över att vi inte skulle kunna hitta ett nytt datum inom överskådlig framtid, men jodå, vi lyckades.

Därför ska vi åka till våra härliga vänner idag istället och det är alltid lika trevligt, inspirerande och roligt att ses. Tänk att vänner kan värma ens hjärta och bädda in ens själ så fint.

Vi kan sitta och prata om livet hur länge som helst och jag känner mig alltid väldigt peppad när vi umgåtts en kväll. Det är underbart när vänner får en att känna så.

Vänner är som spindlar i mitt livsnät och de väver vackra mönster som jag sedan kan njuta av och minnas långt efter det att vi skilts åt...

Ett famnstort spindelnät på altanen...

6 kommentarer:

Duktiga Tjejen sa...

Vänner är verkligen viktigt, helt klart. Ibland glömmer jag nästan bort det, vilket folk nog har svårt att tro om de träffar mig eftersom jag är så "social" utåt. Menar inte att jag glömmer de jag har, men att jag ofta tycker att ensam i skogen är bästa sällskap ;)

Trevlig helg bland vännerna!

ansepanse sa...

vad fint du skriver om att vännerna är som spindelnät :)
jättefina bilder på just spindelnäten också
kramar

Mallan sa...

Urk för spindelnät.... Men underbart med fina vänner :-) Och söta du, tuuuusen tack för armbandet - det var verkligen för mycket! Det hade du absolut inte behövt! Varma kramar <3

Joanna Björkqvist sa...

Duktiga Tjejen: Det är ju skönt att du kan njuta av att vara själv också!

Ha en fin helg du med! :)

ansepanse: Tusen tack för fina ord om bilderna! Och vad skulle man göra utan alla goda vänner?! :) Kramar!

Mallan: Vad glad jag blir över att du blev glad och gillar armbandet! Det kändes bra att kunna skicka ett nytt när lilla Busbubban festat loss på det förra! ;) Varma kramar! <3

Mina dagar sa...

Så bra att det gick att styra om allt!

Vackert skrivet om vänner:)

Här har vi också så många spindelnät, är det deras tid nu?
Dina bilder är så fina!

Trevlig lördag!
Kram Eva

Joanna Björkqvist sa...

Eva: Ja, det var en stor lättnad att det gick att få till en date, för vi hade sett fram emot att få kramas lite IRL!

Tack så jättemycket för fina ord om text och bilder - vad glad jag blir!

Ja, det är nog en riktig spindeltid nu - från augusti och fram tills nu vimlar det av nät på vår altan! Vi brukar ha en jättestor på ett ställe, men den har jag inte sett i år. Saknar vår husspindel lite faktiskt... ;)

Ha en riktigt in lördag du med! Kram!