Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 1 september 2011

Mysigt smygfirande på altanen


För att verkligen njuta av sommarens sista dagar sitter vi ute på altanen och äter ikväll. Söta dottern har fått välja maten idag, eftersom det först och främst är henne vi firar, trots att hon egentligen inte fyller år förrän på lördag.

Då är dessvärre inte käre maken, tillika hennes pappa, på plats, så därför smygstartar vi lite idag. jag har gjort tre olika sorters crostini, eftersom det här är en familj med mycket blandade smaklökar. Nu finns det något för alla.

Till varmrätt blir det sedan Salviafisk med citronsås och ris och det har dottern själv önskat. Det är inte var dag något av barnen önskar vit fisk till middag, så jag slår gärna till, för detta är en mycket god och enkel rätt att laga. Dagen till ära gör jag den på torskrygg, men det går lika bra med hoki.

För att det ska kännas ännu mer som en födelsedag har jag köpt en liten prinsesstårta att överraska med - så schhhhhh....

Min romanfigur Saga Allerlöv fyller ju dessutom år just idag, så vi får äta lite tårta för henne med, tycker jag.

Räkröra i förgrunden och dotterns favorit vitlöksost i mittdelen...

Vi har en till trevlig sak att smygfira idag, men vad det är berättar jag först imorgon, för då är det den rätta dagen.

Gissa gärna vad det kan vara...

... och slutligen sonens favorit ost och skinka.

Inga kommentarer: