Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 29 september 2011

Strumpdramat fortsätter

Jag lyckades para ihop 31 par strumpor till sonen!

När jag såg era vilda gissningar i morse tyckte jag att ni tog i för SÅ många strumpor kunde det väl ändå inte finnas i den där högen?

Men jodå, visst kunde det det!

Olika strumpor, fast de ser sjukt lika ut...
Det fanns också betydligt fler par än jag vågade tro. Det har nog varit lite slarvigt på para-ihop-fronten, tror jag minsann. Jag hittade otroligt nog 31 par till sonen! Då ska man i och för sig ha med i beräkningen att han troligen vuxit ur ett tiotal av dem redan, så vinsten är inte 31 par...

Till dottern fann jag 19 par och det var inte heller illa, men de var väldigt svåra att para ihop för de är så galet lika varandra i färgen. För att bringa någon ordning i det hela lade jag alla som gick i samma färg ihop, så alla gråtonade, alla rosa och alla vita skulle utredas separat.

Det är de små nyanserna som gör det...
Det krävdes skarpa ögon för att konstatera att dessa strumpor faktiskt inte hörde ihop utan möjligen var kusiner.

Med tanke på att alltså hela 50 par, inte mindre än 100 strumpor, numera uteslutits ur den omaka tävlingen kanske ni vill gissa på nytt?

Svaret på gåtan får ni 17.30 ungefär, för då skriver jag det rätta svaret!

Inga kommentarer: